YELDA GÖKDAĞ
Turizm pazarında rotasını Asya ülkelerine çeviren Türkiye harekete geçti. Deniz turizminde Rusya, AB Ülkeleri ve Ortadoğu pazarına hitap eden Türkiye, kültür, tarih ve arkeoloji turisti Japonlar için kolları sıvadı. Kültür ve Turizm Bakanlığı 2017 yılı içinde antik şehir ve kalıntıların çevre düzenlemesi için hummalı bir çalışma gerçekleştirdi. Bu çerçevede, 53 milyon TL’lik bütçeyle 14 ören yerinde turistleri karşılayacak ve ören yeri ziyaretlerinde dinlenme alanı olarak kullanılacak karşılama merkezleri yapıldı.
RAHATÇA GEZİLECEK
Ören yerlerinin tarihi kalıntılarına zarar vermeyecek kısımlarında turistlerin hem bilgilendirileceği hem de rahatlıkla gezebileceği yürüyüş yolları yapıldı. Ayrıca kazılarla ortaya çıkan ve alt katmanlarda korumaya alınarak ziyarete kapalı bulunan ören yerlerinin izlenebilmesi amacıyla seyir terasları inşa edildi. Düzenlemenin kapsamı ise 2018’de genişletilecek. Bu çerçevede Türkiye’nin kültür hazinesi şehirlerinde bulunan 19 ören yerinde de düzenleme yapılacak. 2018’de başlatılıp 2019’da bitirilecek düzenleme alanları arasında, Burdur Kibrya, Gaziantep Zeugma, Kars Ani harabeleri, Muğla Knidos, Antalya Patara ve Elazığ Harput Kalesi de yer alıyor.
Tanıtım projelerine de hız veriliyor
Türkiye’nin Asya pazarında tek hedefi Japonya olmayacak. 2018’de turist patlaması için bir dizi karar alan Bakanlık, yeni kapıları zorlayacak. Bu çerçevede Japonya’nın yanısıra Çin, Hindistan ve Koreli turistleri Türkiye’ye çekmek için kampanyalar düzenlenecek. Dünya nüfusunun yarısını oluşturan bu dört ülkeden turist çekmek amacıyla, tanıtım projeleri hayata geçirilecek.