İstenmeyen SMS'ler nasıl, nereden iptal edilecek? E-devlet istenmeyen SMS iptal etme ve engelleme ekranı!

İstenmeyen SMS'ler artık kolaylıkla iptal edilecek. Ticaret Bakanlığı'nın yaptığı açıklamada, tüketicileri rahatsız eden SMS, e posta ve sesli aramalar, Ticari Elektronik İleti Yönetim Sistemi (İYS) ya da e-devlet sistemi üzerinden iptal edilecek. Vatandaşlar, sistem üzerinden tüm bilgilere ulaşacak. İstenmeyen SMS'ler nasıl ve nereden iptal edilecek? E-devlet istenmeyen SMS iptal etme ekranına haberimizde.

İstenmeyen SMS'ler için iptal işlemleri artık e-devlet ya da İYS üzerinden gerçekleşecek. Ticaret Bakanlığı tarafından alınan yeni karar doğrultusunda, SMS, sesli mesaj veya e-posta iletilerinde rahatsız olanlar bu hizmetten faydalanacak. İstenmeyen SMS'ler nasıl ve nereden iptal edilecek? E-devlet istenmeyen SMS iptal etme ekranı haberimizde. 

İSTENMEYEN SMS'LER NASIL İPTAL EDİLİYOR?

Ticaret Bakanlığı, onaysız elektronik iletilerin tüketicilere gönderilmeden engellenmesi ve istenmeyen mesaj trafiğinin azaltılması amaçlanıyor. İYS ile tüketiciler verdikleri ileti onaylarını tek bir noktadan görebilecek, kontrol edebilecek ve reddetme hakkını kullanabilecek.

E-DEVLET İSTENMEYEN SMS İPTALİ İÇİN TIKLAYINIZ

Vatandaşlar iletilere ilişkin onaylarını 16 Şubat’a kadar e-Devlet’ten veya www.iys.org.tr’den kontrol edebilecek ve onay tercihlerini değiştirebilecek.

Ayrıca, 150 bin adet ve altında ileti onayı olan hizmet sağlayıcılara onaylarını İYS’ye yüklemeleri için verilen süre ise 31 Mayıs tarihinde sona erecek. Tüketiciler onayları 1 Haziran-16 Temmuz arası kontrol edebilecek. Vatandaşların ret hakkını kullanılmaması halinde, İYS’ye aktarılan veriler onaylı sayılacak.

İYS NEDİR?

İYS, 1 Mayıs 2015 tarihinde yürürlüğe giren Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun ve Ticari İletişim ve Ticari Elektronik İletiler Hakkında Yönetmelik çerçevesinde Ticaret Bakanlığı tarafından yetkilendirilmiş, TOBB tarafından sunulan bir veri tabanı sistemi.

Bu sistem, hizmet sağlayıcıların pazarlama iletişimi amacıyla çağrı merkezi üzerinden arama, SMS, e-posta yoluyla ticari elektronik ileti göndermek için alıcılardan aldıkları onayları saklayıp yönetebilmesine, alıcıların ise onay ve ret hakkını kullanabilmesine, ticari elektronik şikayetlerini iletebilmesine ve yönetebilmesine imkan tanıyor.