Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, katma değerli servis aboneliğine ilişkin Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından yapılan düzenlemeyle, hizmetin alınması öncesinde ücret ve hizmet koşulları gibi konularda gerekli bilgilendirmelerin yapılması ve abone tarafından onay verildiğinin ispatlanması hususlarında sorumluluğun işletmeciye verildiğini belirterek, "Belirlenen kurallara uygun gerçekleştirilmeyen aboneliklerde ücretin iadesi hüküm altına alındı" dedi.
TÜKETİCİ ŞİKAYETLERİ ETKİLİ OLDU
Bakan Arslan, vatandaşlardan gelen, son zamanlarda internette gezinirken herhangi bir sayfanın tıklanması veya reklam sayfasının kapatılması gibi işlemler sonucu istemedikleri hizmetlere aboneliklerinin gerçekleştirildiği ve bunun karşılığında faturalarına yüksek tutarlar yansıtıldığı yönündeki şikayetleri değerlendirerek önemli bir düzenleme yaptıklarını söyledi.
Tüm süreçlerde Şeffaflık
Arslan bugün itibarıyla yürürlüğe giren düzenlemeyle, bu kapsamdaki elektronik haberleşme hizmetlerine abonelik veya tekil içerik satın almaya ilişkin tüm süreçlerde şeffaflığın sağlanması, abonenin hizmet koşulları ve ücretler konusunda açık şekilde bilgilendirilmesi, satın alma iradesinin ispatlanabilir şekilde verilmesine imkan sağlandığını ifade etti.
Sorumluluk isletmecide
Arslan, artık hizmetin alınması öncesinde ücret ve hizmet koşulları gibi konularda gerekli bilgilendirmelerin yapılması ve abone tarafından onay verildiğinin ispatlanması hususlarında sorumluluğun işletmecide olacağına dikkati çekerek, belirlenen kurallara uygun gerçekleştirilmeyen aboneliklerde, ücret iadesi yapılmasının hüküm altına alındığını bildirdi. SMS, web, wap ya da sesli yanıt sistemleri gibi kanallarla yapılan işlemlerde, ücret ve hizmetin kapsamına
Bilgilendirme ücretsiz olacak
Arslan, katma değerli hizmet aboneliklerine ilişkin iptal taleplerinin en geç müteakip yenilenme tarihine kadar yerine getirileceğini belirterek, bu hizmetlere ilişkin abonelere yapılacak bilgilendirmelerin ücretsiz sağlanacağını kaydetti.