1
İstanbul trafiğine nefes aldıracak 2 farklı raylı sistemin faaliyete geçmesi için geri sayım başladı. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı ve AK Parti Büyükçekmece Belediye Başkan Adayı Mevlüt Uysal, aynı günde hem Mahmutbey-Mecidiyeköy Metro Hattı’nda hem de Eminönü-Eyüpsultan-Alibeyköy Tramvay Hattı’nda “Araç Test Sürüşü”nü yaptı. Avrupa Yakası’nda çok sayıda ilçeyi birbirine bağlayacak her 2 raylı sistem, özellikle nüfusu yoğun bu bölgelerde trafik yoğunluğunu azaltacak, hızlı ve konforlu ulaşım imkanı sağlayacak.
Günün ilk programı, Kabataş-Beşiktaş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı’nın ilk etabı olan Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı’nda gerçekleştirildi. Tekstilkent/Giyimkent İstasyonu’nda gerçekleştirilen “Araç Sürüş Testi” programına; İBB Genel Sekreteri Hayri Baraçlı, Bağcılar Belediye Başkanı Lokman Çağrıcı, Esenler Belediye Başkanı Mehmet Tevfik Göksu, Gaziosmanpaşa Belediye Başkanı Hasan Tahsin Usta, Kağıthane Belediye Başkanı Fazlı Kılıç, Eyüpsultan Belediye Başkanı Remzi Aydın, Cumhur İttifakı-AK Parti Eyüpsultan Belediye Başkan Adayı Deniz Köken, Cumhur İttifakı-AK Parti Şişli Belediye Başkan Adayı Nihal Yıldırım, Cumhur İttifakı-MHP Beşiktaş Belediye Başkan Adayı Serkan Toper, İBB Genel Sekreter Yardımcıları, İBB Daire Başkanları, İBB iştirakleri Genel Müdür’leri ve yüklenici firma temsilcileri de katıldı.
AVRUPA YAKASI’NIN İLK SÜRÜCÜSÜZ METROSU BAĞCILAR’DAN BAŞLAYACAK
- Bağcılar
ÇEVREYE VE TARİHE SAYGILI TRAMVAY
Hatta çalışacak araçların yerli ve milli olacağını vurgulayan Uysal, “Eyüpsultan ve Fatih ilçelerini birbirine bağlayacak olan bu hat toplam 10,1 kilometre uzunluğa sahip. Her iki ilçemizi de boydan boya dolaşacak bu raylı sistemimizi inşa ederek inşallah Haliç’imizin güzelliğine güzellik katmış olacağız. Bu hat İstanbul’a turistik amaçla gelenler adına da geldikleri zaman o tarihi yerleri görme anlamında da bir fırsat sunmuş olacak. Bu hattımız; zeminden enerji beslemeli katenersiz sistemiyle Türkiye’de bir ilk olacak. Tarihi yarımadada görüntü kirliliği oluşmasın diye bu hatta katener direkleri olmayacak. Hat boyunca tramvay araçları enerjisini iki ray arası gömülü bir sistemden güvenilir bir şekilde alacak. Bunun sonucunda güzergah boyunca görüntü kirliliği oluşturan enerji direkleri ve buna bağlı enerji kabloları kullanılmayacak. Raylar arasında yeşillendirme çalışmaları yapılarak, bölge ile uyumlu hale getirilecek. Rayların altına titreşimi önleyici sistem uygulanarak, trenin sebep olduğu gürültü ve vibrasyon en aza indirilerek hem gürültü kirliliği önlenecek hem de seyahat konforu arttırılacak. Ayrıca bu hatta, Türkiye’de imal edilen yerli ve milli araçlarımız olacak” ifadelerini kullandı.