Devlet Personel Başkanlığı tarafından yapılmış olan duyuruya göre Sağlık Bakanlığı bünyesindeki memur personel eksikliğini karşılamak üzere farklı alanlarda personel alımı yapacağını açıkladı.
Buna göre Sağlık Bakanlığı Merkez ve taşra teşkilatına istihdam edilmek üzere sürekli olarak çalışacak 5 bin 298 kişi alacak.
Söz konusu ilan ile Sağlık Bakanlığı 3 bin 591 Sürekli işçi, 432 Engelli işçi ve 1276 Eski hükümlü işçi olmak üzere toplamda 5 bin 298 personel alacak.
Başvuru yapmak isteyen adaylar başvurularını İŞKUR'a yapacak.
BAŞVURU ŞARTLARI
Sağlık Bakanlığı alımını yapacağı bu pozisyonlar için 657 sayılı Devlet memurları kanunun 48. maddesindeki şartları taşımak, 18 yaşını doldurmuş olmak, En az ilköğretim mezunu olmak, Herhangi bir sosyal güvenlik kurumundan yaşlı veya emekli aylığı almıyor olmak, Engelliler için ilan edilen kadroya başvuran adaylar, durumlarını ilgili mevzuatına göre yetkili sağlık kuruluşlarından alınan engelliler için sağlık kurulu raporuyla belgelendirmeleri gerekmektedir.
BAŞVURULAR:
Başvuru yapacak adaylar başvurularına 04 Eylül 2018 tarihi ile başlayabilir ve en geç 13 Eylül 2018 tarihine kadar başvurularını gerçekleştirmeleri gerekmektedir. Buna göre başvurular başvuru tarihleri içerisinde İŞKUR sayfası üzerinden www.iskur.gov.tr adresi üzerinden yapılacaktır. İlgili ilan için herhangi bir öülakat yapılmayacak olup değerlendirmeler Kura çekimi ile yapılacaktır.
İŞKUR BÜRO PERSONELİ ALIMI
İŞKUR aracılığı ile yapılacak memur alımlarından Milli Eğitim Bakanlığı 4 farklı ilanı büro memuru kadrosunda oldu. Buna göre Milli Eğitim Bakanlığı Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından daimi kadroda istihdam edilecek olan 31 büro memuru alımında 23 kişi engelli kadrosunda istihdam edilecek. 5 kişilik kadro ise başvuru detaylarında sürekli kadroda çalıştırılmak üzere istihdam edileceği belirtildi. Adayların kamu personeli seçme sınavından yeterli puan almış olmaları ve diğer özel başvuru şartlarını taşımaları ile 17 Eylül 2018 tarihine kadar başvuru yapılması gerekiyor.
Türkiye İş Kurumunda sözleşmeli pozisyonlara yapılacak toplam 2219 büro personeli ile iş ve meslek danışmanı alımında sonuçlar muhtemelen bu hafta sonuna kadar duyurulacak.
İŞKUR İMD alımı sonuçları için geçtiğimiz günlerde bir duyuru yayımlanmıştı. Duyuruda iş ve meslek danışmanı sertifikasının geçerliliği hakkında itirazların 11 Eylül tarihine kadar alınacağı ifade edilmişti. Ayrıca itirazlar kurumca değerlendirildikten sonra İMD pozisyonu için sınava girecek adayların ilan edileceği kaydedilmişti.
ÇALIŞMA BAKANLIĞI PERSONEL ALIMI YAPACAK
Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, okulların açılmasıyla birlikte toplum yararına çalışma programı kapsamında 80 bin kişiyi istihdam edecek. Bu kişiler okulların temizlik, bakım ve onarımı görevlerinde çalışacak.
Konu ile ilgili bakanlıktan yapılan yazılı açıklamada şöyle denildi:
Üç bakanlık arasında imzalanacak "Güvenli Okul, Güvenli Gelecek" işbirliği protokolüyle, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullara Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı İŞKUR kanalıyla, okulların temizliği, bakım ve onarımı ic¸in Toplum Yararına Program (TYP) kapsamında 60 bin kişilik ödeneği il müdürlüklerine aktaracak. Ayrıca, okullarımızda yine TYP üzerinden görevlendirilecek yaklaşık 20.000 'güvenli eğitim koordinasyon görevlisi', okul yönetimleri ve okul aile birlikleri aracılığıyla gelişmeleri an be an takip ederek olası sorunlar karşısında gereken tedbirlerin hızlı bir şekilde alınmasını sağlayacaklar. Böylece toplamda 80 bin kişi TYP'den faydalanacak.
TYP'ye ilişkin başvurular İŞKUR üzerinden alınırken, program okulların açılmasıyla birlikte başlayacak " denildi.
Konuyla ilgili açıklamada bulunan Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanı Zehra Zümrüt Selçuk "Yürütülen çalışmalar ile çocuklarımızın ve gençlerimizin daha sağlıklı ve güvenli bir ortamda eğitim almasının kaliteli eğitimin olmazsa olmaz bir parçası olduğunun bilinciyle hem ailelerin gözünün arkada kalmaması hem de evlatlarımızın hijyenik şartlarda eğitim alması için Milli Eğitim ve İçişleri Bakanlığı ile beraber önemli bir adım atıyoruz" dedi.