İş arayan kayıt belgesi, adından da anlayacağınız üzere iş arayanlara verilen özel bir belgedir. İŞKUR yani Türkiye İş Kurumu tarafından iş arayanlara özel olarak verilen belgedir. Bu belge ilk kez 2017 tarihinde işverenler için verilen 687 numaralı kanun hükmünde kararname ile gündeme gelerek yürürlüğe girmiştir. Bunun anlamı şu oluyor, 687 numaralı KHK yasasına göre işverenler 2017 tarihinden sonra işe aldıkları her çalışan için sigortanın hepsini devlet karşılamaktadır. İşverenler için çok güzel ve cezbedici görünse de tabi bunun bazı şartları bulunmaktadır. Birçok işveren, iş ararken personellerinden istediği belgeler arasına artık iş arayan kayıt belgesi de istenmektedir. Kayıt işlemleriniz bittikten sonra yine merkezden iş arayan kayıt belgesini almak istediğinizi talep edecek ve kimliğinizi vererek dakikalar içerisinde belgenizi alabileceksiniz. İŞKUR, eski adı "İş ve İşçi Bulma Kurumu" olan iş ve işçi arayanların başvurduğu bir kurumdur. İşsizlik Maaşı, İŞKUR'u önemli bir kurum haline getirdi. Türkiye İş Kurumu (İŞKUR), iş ve işçi bulmaya aracılık eden önemli bir kamu kuruluşudur. Günümüze kadar çok sayıda kişiyi bir işe yerleştiren veya şirketlere personel temin eden İŞKUR, istihdama önemli katkılar sağlıyor.
İş arayan kayıt belgesi nereden ve nasıl alınır?
Her geçen gün ülkemizde iş sorunu yaşansa da buna çare olarak çeşitli çözümler üretilmektedir. Bunun en büyük çalışmalarını ise İŞKUR yapmaktadır. İŞKUR sadece iş arayanlara değil ayrıca işverenlere de kolaylıklar sağlamaktadır. Bunun en büyük örneği ise iş arayan kayıt belgesi ve bu belge ile personel çalıştıran işverenler için devlet personelin sigortasını belli bir süre boyunca ödemektedir. Bundan dolayı işverenler artık iş arayanlardan belge olarak ekstra iş arayan kayıt belgesi istemektedir. Peki, bu belgeyi iş arayanlar nasıl alabilir, sorusunun cevabını maddeler halinde görelim.
Öncelikle iş arayanların İŞKUR’a kayıt olması gerekmektedir. Kayıt olmak için en yakın İŞKUR merkezine gidebilir ya da https://esube.iskur.gov.tr/ adresinden de üyelik açabilirsiniz.
İş arayan kısmına girerek üye ol yapabilir ve gerekli alanları doldurduktan sonra üyeliğinizi gerçekleştirebilirsiniz. Ancak ıslak imza için elektronik imza ya da en kolayı yakın olan İŞKUR merkezine giderek gerçekleştirebilirsiniz.
Her ne kadar İnternet üzerinden alınabilir dense de bazen sistemsel sorunlar yaşanabilmektedir. Bunun için eğer yakınsa İŞKUR merkezine gitmeniz ve diğer detayları da tecrübeli olan çalışanlardan bilgi olarak almanız iş arayanlar için daha sağlıklı olacaktır.
İŞKUR nedir, görev ve yetkileri nelerdir?
İŞKUR, eski adı "İş ve İşçi Bulma Kurumu" olan iş ve işçi arayanların başvurduğu bir kurumdur. İşsizlik Maaşı, İŞKUR'u önemli bir kurum haline getirdi. Türkiye İş Kurumu (İŞKUR), iş ve işçi bulmaya aracılık eden önemli bir kamu kuruluşudur. Günümüze kadar çok sayıda kişiyi bir işe yerleştiren veya şirketlere personel temin eden İŞKUR, istihdama önemli katkılar sağlıyor. İşsizlik, Türkiye’nin ve dünyanın önemli bir sorunu. Türkiye İstatistik Kurumu verilerine göre işsizlik yüzde 12 seviyesinde. Yani Türkiye genelinde 3 milyon 715 bin işsiz var. İşçi ile işvereni buluşturan İŞKUR, işsizlik oranları arttıkça daha da önemli bir konuma yerleşti. Ekonomik gelişmelere paralel olarak İŞKUR’un iş yükü azalıyor veya artıyor. İŞKUR, sadece iş ve işçi bulma fonksiyonu icra etmiyor. İstihdamın korunması ve geliştirilmesi gibi görevleri de bulunuyor.