Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Türkiye ile Çin arasındaki Modern İpek Yolu'nda Kervan Projesi başlatılması için görüşmelerde bulunduklarını belirterek, "10 araçlık bir konvoyun İpek Yolu orta koridorunda Türkiye'ye ve Avrupa'ya yük taşımacılığı gerçekleştirmesi faydalı olacak" diye konuştu.
ALTERNATİF GÜZERGAHLAR
Ulaştırma Bakanı Arslan, Asya ile Avrupa arasındaki güzergahlara alternatifler getirmek için yaptıkları çalışmalara değinerek, şöyle konuştu:
Eksikler tamamlanınca
"Türkiye'nin orta koridor olarak da bilinen Modern İpek Yolu stratejisi, Türkiye ile Çin’i, Hazar Denizi ve Orta Asya ülkeleri üzerinden bağlamayı hedeflemektedir. Güzergahtaki eksik hatların tamamlanmasıyla Çin'den Avrupa'ya kesintisiz bir demiryolu hattı tesis edilmiş olacaktır. Edirne-Kars Demiryolu Hattı da bu bağlamda büyük öneme haizdir."
Deneme seferiyle yoldaki zorlukları tespit edebiliriz
Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan, Kuşak ve Yol Forumu'nda Çin ile imzalanan Karayolu Taşımacılık Anlaşması'na büyük önem atfettiklerini de belirterek, şunları kaydetti: "Çinli mevkidaşımın da mutabık kalması halinde, Çin ve Türkiye arasında Kervan Projesi başlatılmasının faydalı olacağını düşünüyorum. Bu deneme seferiyle güzergahtaki muhtemel sorunları, engelleri ve zorlukları tespit edebiliriz. Aynı zamanda karayolu güzergahının canlandırılmasına önemli bir katkı sağlamış oluruz."