Uluslararası dijital pazarlama ve SEO ajansı Zeo Agency, 2020 ve 2021 yıllarının ilk 6 aylık dönemlerini kıyaslayan Bankacılık Dijital Pazarlama Raporu'nu yayınladı. 54 web sitesinin incelendiği rapora göre, sektördeki web sitelerine gelen toplam trafik geçen yıla göre, yüzde 14.53 düştü. Trafiklerde düşüşün tersine, 54 web sitesinin ortak sıralandığı anahtar kelimelerin aranma hacmi ise yüzde 14.7 arttı. Yasal düzenlemeler ve pandemiyle kullanıcı davranışlarındaki değişimin etkileri arama yapılan kelimelere de yansıdı.
İÇERİK ÇALIŞMASI LAZIM
2020'nin aynı dönemine göre 2021 yılında aranma hacmi en çok artan anahtar kelimeler döviz, ATM ve faiz hesaplama oldu. Ayrıca KOSGEB kredi başvurusu, bankaların gümüş fiyatları ve pandemi destek kredisi gibi aramalar da en fazla artış yaşayan 20 kelime arasında yer aldı. Zeo Agency'de SEO Takım Lideri olarak görev yapan Samet Özsüleyman, bankaların tüketici ilgisine yönelik sayfa ve içerik çalışmaları yapması gerektiğini belirterek, "Döviz ve euro kuru gibi arama terimlerindeki değişimlerle beraber, daha farklı yatırım kanalları arayan kullanıcıları kaçırmamak için uygun landing page çalışmaları yapılabilir" dedi.