İngiliz gazetesi gündeme taşıdı: İstanbul Havalimanı 100 yıllık planla yapıldı

İGA İstanbul Havalimanı CEO'su Kadri Samsunlu, İngiltere'nin önde gelen gazetelerinden Independent'a konuştu. Gazete, Samsunlu ile yaptığı röportajı “100 Yıllık Planla İnşa Edildi” başlığıyla yayımladı.

Akşam

İngiltere'nin en önemli gazetelerinden biri olan Independent, İstanbul Havalimanı'nı haber yaptı. Gazeteden Simon Calder İGA İstanbul Havalimanı CEO'su Kadri Samsunlu ile bir söyleşi gerçekleştirdi. Söyleşi "İstanbul: Doğu, Batı, Geçmiş ve Geleceği Birleştiren Havalimanı" ve "İstanbul Havalimanı Yüz Yıllık Planla Yaratıldı" başlıklarıyla okuyuculara aktarıldı. Samsunlu'nun, "Eski havalimanı çok sıkışıktı – sadece terminal içerisinde değil, havada da aynı durum söz konusuydu. Havayolu şirketleri de iniş ve kalkışlarda ciddi gecikmeler yaşıyorlardı" sözlerini aktaran haberde "Amansızca artan trafik yüzünden, Türk hükümeti Karadeniz kıyısı yakınlarında, İstanbul'un 30 km kuzeybatısında devasa bir havalimanı inşa etme kararı aldı. CEO, bunun uzun vadeli bir proje olduğunu belirtti" ifadelerine yer verildi. Samsunlu'nun, "Hükümet, 76 milyon metrekarelik bir alanı, önümüzdeki 100 yıl boyunca büyümeye devam edecek olan bir havalimanı inşaatına tahsis etti" şeklindeki sözleri de aktarıldı.

ÇEKİM GÜCÜ ARTIYOR

"İlk aşamada, 350'den fazla uçak için park alanı bulunuyor. Bu sayı önceki havalimanının iki buçuk katı" bilgisini veren Calder şöyle devam etti: "Havalimanları gök cisimleri gibidir: boyutları büyüdükçe çekim güçleri de artar. Büyük havalimanları, sunduğu bağlantı imkanları ve bu imkanları çok sık sunmaları sayesinde hava yollarını ve yolcuları çeker: Türk Havayolları, saat 6.45 ve 22.10 arasında Heathrow'dan kalkan yedi uçuşa ve Gatwick'den kalkan üç uçuşa sahip. Ancak, seyahat seçeneklerinin ölçeğinin fazla olması havalimanlarındaki yolcular için bir o kadar yorucu olabiliyor. İstanbul Havalimanı'nın planı tek bir ana terminal olarak adlandırılıyor. Londra Heathrow, Paris CDG ve Frankfurt'un aksine, İstanbul Havalimanı yolcuları, servis/shuttle kullanmak veya İnka Yolu'na taş çıkaracak uzunlukta bir yolu yürümek zorunda kalmıyorlar."

DİĞER HAVAYOLLARINI ÇEKMEYE DEVAM EDİYOR

Haberde Türk Hava Yolları'nın diğer hava yollarından daha fazla noktaya uçuş sağladığı belirtilerek "Havalimanı CEO'suna göre tek bir taşıyıcının baskın olması ideal bir durum değil. Önümüzdeki ay Manchester'dan uçuşlara başlayacak olan easyJet'in de katılmasıyla İstanbul aktif bir şekilde diğer hava yollarını çekmeye devam ediyor. İngiltere'nin en büyük düşük bütçeli hava yolu olan easyJet, Birmingham ve Edinburgh'dan uçuş sağlayan Türk Hava Yolları'yla doğrudan bir rekabet içerisinde olacak" denildi.

GÜCÜNÜ İSTANBUL'DAN ALIYOR

Haberde havalimanını rakipleriyle kıyaslayan Calder "Doha da (DOH), İstanbul Havalimanı (IST) gibi tek terminal olma avantajına sahip. Ama İstanbul, Katar ve Dubai havalimanlarında olmayan bir güce sahip. Havalimanı, dünyanın en büyük şehirlerinden birinde yer alıyor" değerlendirmesinde bulundu.

THY, 'FLİGHT TRACKER' KÜRESİ KULLANIMDA

Türk Hava Yolları (THY), dijital kanalların farklı ve keyif verecek yönlerine vurgu yapılmasının amaçlandığı "Flight Tracker" dijital küresini, Özel Yolcu Salonu'nda (Business Lounge) misafirlerinin kullanımına sundu. "Flight Tracker" dijital küresinin yolcuların kullanımına sunulması dolayısıyla İstanbul Havalimanı Dış Hatlar Giden Yolcu Terminali'ndeki Business Lounge'da tören düzenlendi. THY Pazarlama Başkanı Arif Ali Gezmişoğlu, burada yaptığı konuşmada, dijitalleşmenin büyük bir hızla ilerlediğini, THY'nin de uçaklarını müşteri beklentilerine göre modernize ettiğini ve dijital kanallarını daha kullanıcı dostu hale getirdiklerini söyledi.