İndirim kampanyaları enflasyonu düşürecek

Kasım ayında art arda gelen indirim kampanyaları hem perakende sektörü hem de tüketici için fırsata dönüştü. BMD Başkanı Sinan Öncel,“İndirim kampanyaları kasım enflasyonunu da düşürecek” dedi.

Efsane Cuma nedeniyle kasım ayı boyunca yapılan cazip indirim kampanyalarıyla markalar stoklarını eritirken tüketiciler de çok uygun fiyatlarla ihtiyaçlarını giderme imkânı buldular. Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, ocak-ekim döneminde Türkiye'yi ziyaret eden yaklaşık 40 milyon turistin de katkısıyla organize perakende sektörünün verimli bir 10 ay geçirdiğini söyledi. Turist sayısının azaldığı kasım ayının da indirim kampanyaları sayesinde hareketli geçtiğini belirten Öncel, şöyle devam etti:

HEM CİRO HEM ADETLERDE YÜKSELİŞ

"Hazır giyim, kozmetik, ev eşyası ve elektronik başta olmak üzere birçok kategoride kasım ayı boyunca çok cazip indirim kampanyaları düzenlendi. İhtiyaç sahipleri için büyük bir fırsata dönüşen indirimler sayesinde kasım ayının büyük bölümünde hem fiziki hem de online mağazalarımız yoğun bir alışveriş trafiğine sahne oldu. Kasım ayı cirolarında önemli ölçüde büyüme kaydeden markalarımızın satış adetlerinde de artış oldu. Markalarımız kasım indirimleri ile enflasyonla mücadeleye de önemli bir katkı sundu. İndirimler sayesinde gıda dışı perakendede kasım ayı enflasyonunun düşeceğini öngörüyoruz."

ONLİNE TİCARET % 165 YÜKSELDİ

Kasımdaki alışveriş yoğunluğu online satışlara da yansıdı. BMD üyesi AKINON'un 124 markanın online satışları üzerinden derlediği verilere göre, kasım ayında e-ticaret ciroları 2021'in aynı ayına göre yüzde 165 artış gösterdi. Bu yıl 'Efsane Cuma' 25 Kasım'a denk geldi. 25 Kasım Cuma günü cirolarda 18 Kasım Cuma'ya göre yüzde 184 artış kaydedildi. 'Efsane Cuma' haftasındaki artış ise bir önceki yıla göre yüzde 132 oldu.

E-TİCARET PLATFORMLARI SATIŞ REKORUNA İMZA ATTI

E-ticaret platformu Trendyol, kasım ayında gerçekleştirdiği yılın büyük kampanyalarından olan 'Süper İndirim Günleri' ve 'Efsane Günler' sonuçlarını açıkladı. Kampanyalarla birlikte kasım ayında 11 milyon kişi, 127 bin satıcıdan, 71 milyon adetin üstünde ürün satın aldı. E-ticaret platformunda kampanya döneminde indirim yapan işletmelerin satışları normal zamana göre 4 kat arttı. Hepsiburada müşterilerinin 1-28 Kasım tarihleri arasında verdikleri sipariş sayısı geçen yılın aynı dönemine kıyasla yaklaşık 1.7 kat arttı, Platform üzerinde satılan ürün adedi 30 milyona ulaşırken indirimli alışveriş yapan haneler yaklaşık 907 milyon TL tasarruf sağlamış oldu.