İlk yerli sürücüsüz metro sefere hazır

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, “Milli teknoloji vizyonumuzun en güzel örneklerinden biri olmuştur. Projelerimizde yerlilik ve milliliğe büyük önem veriyoruz. Ülkemizi yüksek teknoloji üretim üssü haline getireceğiz” dedi.

Milli ve yerli sürücüsüz ilk metro hattı aracı raylara indi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Gebze OSB-Darıca Sahili Hattı için özel olarak tasarlanan yerli sürücüsüz ilk metro aracı milli teknoloji vizyonunun en güzel örneklerinden ve ürünlerinden biri olduğunu söyledi. Türkiye'nin yerli ve milli sürücüsüz ilk metro aracı, 80 kilometre hıza, 1476 yolcu kapasitesine ve 88 metre uzunluğa sahip.

Dün Bozankaya AŞ'nin üretim alanında 'Yerli ve Milli Sürücüsüz İlk Metro Aracının Teslim Töreni'nde konuşan Uraloğlu, sürücüsüz metronun yüzde 63'ünün yerli imkanlarla imal edildiğini söyledi. Her biri 4 araçtan oluşan ve 7 set halinde üretimleri tamamlanacak 28 araçtan ilk setin imalat ve fabrika testlerinin tamamlandığını açıklayan Uraloğlu, "Artık fabrikadan çıkarıp sahaya sevk etmenin heyecan ve gururunu yaşıyoruz. Kalan diğer altı seti de 2 şer set halinde ekim ayından itibaren bu yılın sonuna kadar teslim almayı planlıyoruz" dedi.

KONFOR VE VERİMLİLİK ARTIRILDI

Sürücüsüz metroda; bogi, yolcu bilgilendirme, anons, sinyalizasyon, aydınlatma, klima üniteleri, CCTV sistemleri gibi pek çok bileşen yerli imkanlarla üretildiğini belirten Uraloğlu, "Metrolarımızda güncel teknoloji kullanılarak, yolcu konforunu ve aracın verimliliğini artıran birçok yenilik kullanıldı. Çevre dostu tasarımla, enerji tüketimi iyileştirildi" dedi.

TÜRKİYE EN ÜST SINIFTA

Nisanda ilk Milli Elektrikli Tren Setleri'ni TCDD Taşımacılığa devrettiklerini hatırlatan Bakan Uraloğlu, "İşletme hızı 225 kilometre olan Milli Elektrikli Hızlı Tren tasarım çalışmamızı ekimde, 2024'te de prototip üretimini tamamlayacağız. 2025'te ise toplam 8 set üretim olacak. Milli Banliyö Tren Seti Prototip araç üretimi çalışmalarımız da devam ediyor. Milli tren vizyonu ile milli banliyö ve hızlı tren projesinde cer motoru, cer konvertörü ve tren kontrol yazılımı TÜBİTAK-RUTE ile birlikte TÜRASAŞ markalı olarak geliştiriliyor. Raylı sistem üreticileri arasında en üst sınıfta yer alıyoruz. Artık yerli elektrik sistemlerine ve bataryalara sahip araçlar kullanacağız. Ülkemizi yüksek teknoloji üretim üssü haline getireceğiz" diye konuştu.