YAŞAR KIZILBAĞ
Ayakkabı pazarında bölgesel lider olan FLO, imzaladığı 2 yeni anlaşmayla global ürün şirketine dönüşüyor. 2019'da Türkiye lisans haklarını aldığı Nine West ile tekrar masaya oturan FLO lisans işbirliğini Batı Avrupa'yı da içine alan 40'tan fazla ülkeye genişletti. Aynı zamanda bu anlaşmayla kıtaları aşacak olan FLO, Latin Amerika'dan Uzakdoğu'ya kadar tüm Nine West distribütörlerine ürün sağlayacak. Anlaşma üretim ve mağazalaşma haklarını da kapsıyor.
LOTTO, FLO'YA EMANET
İkinci anlaşma ise performans ve sportif giyimin önemli markası Lotto ile yapıldı. Lotto'nun lisans hakkı Türkiye'nin yanı sıra 41 ülke için FLO'nun oldu. Bu kapsamda Lotto'nun lisans hakları hem ayakkabı hem de spor tekstilini içerecek şekilde FLO'ya geçti. Lotto'nun yeni sezon koleksiyonu tamamlandı ve FLO mağazalarının raflarında hayranlarıyla buluşmaya başladı. Böylece şirket, spor tekstilinde de ağırlığını artırdı.
YENİ MARKALAR YOLDA
FLO Mağazacılık CEO'su Burak Övünç, "Pandemiye rağmen 2021'de 72 mağaza açtık, 6.4 milyar ciroya ulaştık. Kendi e-ticaret kanallarımızın yanı sıra yurtdışında da online satışlarımızı başlattık. Başta Almanya merkezli Zalando e-ticaret platformu olmak üzere 22 ülkede global ve lokal pazarlara entegre olarak online satış operasyonlarımızı yürütüyoruz. Marka portföyümüze yeni markalar eklemeye ve mevcut lisans anlaşmalarımızı genişletmeye devam edeceğiz" dedi.
BU YIL 154 YENİ MAĞAZAYLA 1500 KİŞİYE İŞ
3 kıtada 21 ülkede 650'nin üzerinde mağazaya sahip olan FLO'nun bu yılki hedeflerini de paylaşan Burak Övünç, şunları söyledi: "Bu yıl 102'si yurtdışında olmak üzere 154 mağaza açarak yurtdışındaki mağaza sayısını iki katına çıkarmayı ve ciroyu da katlayarak 12.5 milyar TL'ye ulaşmayı planlıyoruz. Yatırım hedefi ise 530 milyon TL. Yurtdışı satışların payının da orta vadede yüzde 50'ye çıkması amaçlanıyor" dedi. Övünç, 12 bin çalışana bu yıl 1500 kişi daha eklemeyi planladıklarını da söyledi.