İhracatçının yeni hedefi Japonya ve Panama

Türkiye’nin ihracatını artırmak için hayata geçirilen Türk Ticaret Merkezleri’nde çalışmalar hız kesmiyor. Hedefte Japonya ile birlikte Orta ve G.Amerika pazarları var. 

Miray ÇİMEN

Türkiye’nin ihracatını artırmak için hayata geçirilen Türk Ticaret Merkezleri’nde çalışmalar hız kesmiyor. 100 Günlük Eylem Planı kapsamında, Başkan Recep Tayyip Erdoğan tarafından açıklanan 35 adet yeni Türkiye Ticaret Merkezi  (TTM) kurulması hedefinde her ay birçok ülke için talep toplandı. Bu ülkeler arasına şimdi de Japonya ve Panama da girdi. Bu yıl içinde bölgede önemli bir rol oynayan Panama’nın Kolon Serbest Bölgesi’nde showroom ve depo alanlarını da içerecek bir TTM projesinin hayata geçirilmesinin düşünüldüğü öğrenildi. Halihazırda TTM’ye katılacak firmalardan ön talep ve başvurular alınıyor. Geçtiğimiz günlerde Japonya’da kurulması planlanan TTM için de talepler toplanmıştı. Tokyo Türk Ticaret Merkezi’nin 'Su Ürünleri', 'Kanatlı Ürünleri', 'Yaş Meyve', 'Hububat' ve 'Şekerleme' sektörlerinin kullanımına sunulması planlanmıştı. 

ÜLKE MARKALAŞTIRILIYOR 

Bu merkezlerle Türkiye, üretimini ülkeye yakından tanıtması, ihracata ivme kazandırması ve ülkenin markalaşmasına katkı sunması amaçlanıyor. TTM’ler ihracatta zorluk çeken orta ve küçük ölçekli firmaların da uluslararası pazarlara erişiminin kolaylaştırılması için açılıyor. 

Öncelikli ülkelerde yüzde 75 destek

Proje doğrultusunda Türkiye Ticaret Merkezleri’nin kira, istihdam, dekorasyon ve tanıtım gibi harcamaları destekleniyor. Destek daha önce belirlenen ‘hedef ve öncelikli ülkelerde yüzde 75, diğer ülkelerde ise yüzde 60 oranında.

Sektörlerin taleplerine göre projelendiriliyor

Daha önce ABD/New York’ta deri, halı, hazır giyim, ev tekstili ve iş kontratları,  BAE/Dubai’de Bilişim,  İngiltere/Londra’da bilişim ve seramik sektörlerinin talepleri doğrultusunda Türkiye Ticaret Merkezleri kurulmuştu. Bu TTM’lere ek BAE/Dubai’de mobilya, Japonya/Tokyo’da gıda çalışmaları başlatılmıştı.