Türkiye’nin dünyaya açılan kapısı olan İstanbul Havalimanı, her yıl milyonlarca yolcunun seyahat ettiği Çin Halk Cumhuriyeti’nden Şanghay Pudong ve Şanghay Hongqiao Uluslararası Havalimanları’nın bulunduğu Şanghay Havalimanı otoritesiyle, Güney Kore’den ise Incheon Uluslararası Havalimanı’yla mutabakat zaptı imzaladı. Bu anlaşmaların yanı sıra Pekin Başkent Uluslararası Havalimanı ve yakın zamanda hizmete açılan Pekin Daxing Uluslararası Havalimanı kardeş havalimanı protokolü de imzalandı.
AKTARMA MERKEZİ OLUYOR
İstanbul Havalimanı’nın işletmesini yapan İGA Havalimanı İşletmesi İcra Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Kadri Samsunlu, şunları söyledi: “Yaptığımız anlaşmalarla tarihi İpek Yolu üzerinde bulunan noktalar arasında ‘hava’ yoluyla bağ kuruyoruz. Amacımız; Avrupa’ya akan yolcu trafiğinden çok daha fazla pay alarak ülkemizin turizmine katkı sağlamak. 5 yılda Çin Halk Cumhuriyeti’nden ülkemize 1 milyon turist getirmek ve Avrupa’ya seyahat eden yıllık 15 milyon Çinli yolcunun transfer noktası olmayı planlıyoruz.”
BİLGİ PAYLAŞIMINA GİDİLECEK
Türkiye’yle Güney Kore ve Çin Halk Cumhuriyeti arasında havacılık özelinde yapılan anlaşmayla söz konusu havalimanları arasında karşılıklı etkin iletişim, bilgi paylaşımı, personel rotasyon eğitimi, ortak pazarlama faaliyetleri yapılacak. Taraflar, aralarındaki ilişkiyi geliştirmek ve güçlendirmek için havalimanı yönetimi, işletimi ve genel iş tecrübelerinden faydalanmanın yanı sıra terminal yönetimi, hava tarafı yönetimi, ticari yönetim, mimari tasarım, rota geliştirmeyle ilgili karşılıklı bilgi paylaşımında da bulunabilecek.
HEDEF: 2020 YILINDA HAFTALIK 48 SEFER
Türkiye ve Güney Kore arasında haftada 14 uçuş yapılıyor. Bu sayı Türkiye ve Çin arasında İstanbul Havalimanı’nın tam kapasite hizmete girmesiyle birlikte 27’den 36’ya çıktı. Hedef ise 2020’de Türkiye ve Çin arasında düzenlenen sefer sayısını 48’e çıkarmak. 2020 yazında China Eastern ve Juneyao Havayolları’nın da seferlerini başlatmasıyla İstanbul Havalimanı’ndan 5 Çinli havayolu şirketi uçacak.