LEYLA İLHAN
Sahibinden.com, KONDA Araştırma işbirliğiyle Türkiye'de ilk kez gerçekleştirilen "İkinci El Alışverişte Sürdürülebilirlik Etkisi" araştırmasının sonuçlarını açıkladı. Türkiye genelindeki araştırmaya göre, katılımcıların yüzde 45'inin son bir yılda ikinci el ürün aldığını veya sattığını ortaya koyuyor. En yaygın kategoriler elektronik (%43), mobilya (%38) ve giyim–ayakkabı (%36) olarak sıralanıyor.
KÜLTÜRE DÖNÜŞÜYOR
Kadınlar en çok giyim ve ayakkabı kategorisinden alışveriş yapıyor. Erkeklerde ise cep telefonu ve elektronik ilk sırada yer alıyor. sahibinden.com CEO'su Burak Ertaş, "Her iki kişiden birinin bu pazara dahil olması, döngüsel ekonominin gücünü gösteriyor. Var olanı onarmak ve yeniden kullanmak artık bir kültüre dönüşüyor" dedi. KONDA Araştırma Genel Müdürü Aydın Erdem ise ikinci elin artık bilinçli tüketim parçası hâline geldiğini söyledi.
EĞİTİMLİ KİTLE İKİNCİ ELDE
Araştırmaya göre ikinci el alışveriş ikyapanların ortalama yaşı 35. Bu kitle; dijital platformlara hâkim, üniversite mezunu ve büyükşehirlerde yaşayan bir profili temsil ediyor.