Hedef Türkiye'den Nobelli kadınlar çıkarmak

Bilimde cinsiyet eşitliği için çalışan L'Oreal Türkiye; bugüne kadar 120 kadın girişimciye destek sağladı. L'Oréal Türkiye Ülke Genel Müdürü Sinem Sandıkçı Gökçen, “Amacımız Türkiye'den Nobel alacak bir bilim kadını çıkarmak” diyor.

ÖZGÜL ÖZTÜRK

Cinsiyet eşitsizliğinin en derin yaşandığı alanlardan biri bilim. İnsanlığa hizmet edenlerin ödüllendirildiği Nobel Bilim Ödülleri bugüne kadar 640 kişiye verildi. Nobel Ödülü alanların sadece yüzde 4'ü yani 26'sı kadın. Dünya güzellik devi L'Oreal, bilimde cinsiyet eşitliğine destek olmak için 25 yıldır "Bilim Kadınları İçin" programını gerçekleştiriyor. Türkiye'de ise 21 yıldır gerçekleştirilen programla şu ana kadar 120 kadına destek sağlandı. Programın 21'inci yılında Türk bilim kadınlarının her biri, bilimsel araştırmalarında kullanmak üzere 150 bin TL ödül kazandı. Programda burs kazanan kadınlar, aldıkları destekle bilim dünyasında cam tavanları kırıyor.

AVRUPA'YI SOLLADIK

Bilim kadınlarına kariyerlerinin başında cansuyu olmak ve onları çıktıkları yolda cesaretlendirmek için bu programı düzenlediklerini belirten L'Oréal Türkiye Ülke Genel Müdürü Sinem Sandıkçı Gökçen, şunları kaydetti:

KANSER İÇİN UMUT IŞIĞI

"Türkiye, tüm L'Oréal ülkeleri içinde bu programı en çok destekleyen ilk 5 ülke arasında yer aldı. Türkiye'de bilimde kadın temsiliyeti yüzde 40'larla Avrupa'nın üzerinde. Bunda bizim yaptığımız 21 yıllık bu projenin katkısı olduğunu düşünüyoruz. Programın uluslararası ayağında 122 bilim kadınına, Bilimde Mükemmellik Ödülü verildi. Bu ödülü kazanan bilim kadınlarından 5'i de Nobel Ödülü aldı. Bizim amacımız Türkiye'den de bir bilim kadınının Nobel alması." Bilim Kadınları İçin Programı'dan destek alan kadın bilim insanları birbirinden değerli projelere imza atıyor. ABD'de çalışmalar yapan Doç. Dr. Gözde Durmuş, kanserli hücreleri hızlı bir şekilde tespit edebilen manyetik bir çip geliştirdi. Doç. Dr. Açelya Yılmazer Aktuna, ilaca dirençli kanser tiplerinde daha etkin tedavilerin geliştirilmesine olanak sağlayacak bir çalışma yapıyor. Doç. Dr. Begüm Yarar Kaplan, karbon emisyonlarını azaltmak için daha düşük maliyetli ve yüksek verimlilikte yeşil hidrojen üretmeyi hedefliyor. Doç. Dr. Feyza Kazanç Özerinç, tarım ve orman atıklarından nano gözenekli karbon malzeme geliştiriyor. Dr. Sibel Kalyoncu Uzunlar, akciğer kanseri tedavisi için kullanılabilecek yeni nesil bir antikor ilacını keşfetmeye çalışıyor.

GÜZELLİK PAZARININ LOKOMOTİFİ TÜRKİYE

MaybellIne, Vichy, Garnier, Lancome, Ralph Lauren, Giorgio Armani Parfums, Biotherm, Cacharel'in aralarında bulunduğu çok sayıda markayı bünyesinde barındıran L'Oréal; 38 milyar euro'luk cirosuyla dünyanın en büyük güzellik ve kozmetik şirketi. Türkiye, 150 ülkede faaliyet gösteren L'Oréal Grup'un içinde stratejik önem taşıyan ilk 20 ülkeden biri. Türkiye güzellik pazarının 80 milyar TL'lik hacme sahip olduğunu anlatan Sinem Sandıkçı Gökçen, "Bizde yüzde 25 payla sektörde lider konumdayız. Yaptığımız araştırmaya göre, 2025 Avrupa güzellik pazarına en fazla büyümeyi %16 ile Türkiye getirecek. Ülkemizdeki genç nüfusa, artan dijitalleşmeye ve güzelliğe olan ilgiye güveniyoruz."

3 YILDA 30 START-UP'A DESTEK SAĞLADI

Tek işi güzellik olan bir şirketten bir tekno güzellik şirketine dönüşmeyi amaçladıklarını ifade eden Gökçen, "Her alanda teknolojiyi işimizin kalbine koyuyoruz. İnovasyona önem veriyoruz. Türkiye'de açık inovasyon stratejimiz sayesinde her yıl 10-12 start-up ile işbirliği yapıyoruz. Bu iş birlikleri teknoloji ve bilişim alanlarında oluyor. Start-up'ların araştırmalarını destekliyor ya da ilk müşterileri oluyoruz. Son 3 yılda 30 kadar start-up'ı destekledik" dedi. Loreal Türkiye'nin bir yetenek merkezi gibi çalıştığına dikkat çeken Gökçen, şu ana kadar yurtdışında farklı ülkelerde görev alan 50 Türk yönetici olduğunu sözlerine ekledi.