Havalimanına yeni hat martta devrede

İstanbul Havalimanı-Kayaşehir metro hattı martta açılacak. 8 istasyonlu hattan günde 600 bin yolcu seyahat edecek. Kağıthane ile havalimanı arası yolculuk süresi 24 dakika olacak.

Akşam

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro Hattı'nın 24 kilometre uzunluğundaki İstanbul Havalimanı-Kayaşehir kesimini Mart 2024'ten önce hizmete açmayı planladıklarını söyledi. Dün Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro Hattı'nın Taşoluk İstasyonu'nda incelemelerde bulunan Bakan Uraloğlu, Halkalı'dan başlayıp İstanbul Havalimanı'na ulaşan metro hattının 31.5 kilometre uzunluğa sahip olduğunu belirtti. Uraloğlu, "Kargo Terminali, Taşoluk, Arnavutköy-Hastane, Fenertepe-Üniversite, Kayaşehir, Olimpiyatköy, Halkalı Stadı ve Halkalı istasyonları olmak üzere 8 istasyonu ve 2.5 kilometre bağlantı hattıyla 1 depo sahası bulunuyor. Saatte 120 kilometre tasarım hızıyla günde 600 bin yolcu bu hattımızla seyahat edebilecek" dedi.

DAHA HIZLI ULAŞIM

Hattın işletmeye alınmasıyla Kağıthane ile İstanbul Havalimanı arası seyahat süresinin 24 dakika olacağını kaydeden Uraloğlu, Göktürk-İstanbul Havalimanı arasının 12 dakika, Tekstilkent-İstanbul Havalimanı arasının 45 dakika, Arnavutköy- Beşiktaş arasının 36 dakika, Başakşehir (Metrokent)-Kağıthane arasının 48 dakika, Küçükçekmece-Kemerburgaz arasının ise 50 dakikaya düşeceğini bildirdi. Uraloğlu, "Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro Hattı, mevcut ve yapımı devam eden Gayrettepe-İstanbul Havalimanı metrosu ile havalimanında, Marmaray ile Halkalı'da, Yenikapı-Hacıosman Metrosu ve bakanlık olarak yapacağımız Büyük İstanbul Tüneli ile Gayrettepe'de, hızlı tren ile İstanbul Havalimanı'nda, Bakırköy-Kayaşehir Metrosu ile Kayaşehir'de, Bakırköy-Olimpiyatköy Metrosu ile Olimpiyatköy'de, Kirazlı-Halkalı metrosu ile Halkalı'da entegrasyon sağlayacak" dedi. Uraloğlu, Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro Hattı'nın 20 yıllık projeksiyondaki karayolu bakım, işletme ve zaman kazancı gibi etkenlerden ekonomik kazancının 2 milyar 639 milyon euro'nun üstünde olacağını söyledi. Bakanı Uraloğlu, "Proje genelinde elektromekanik işlerde yüzde 67 ilerleme sağladık ve projemizde 7 milyon metre kablo kullandık" diye konuştu.

ANKARA-İSTANBUL'A YENİ OTOBAN PROJESİ

Ankara-İstanbul arasında yeni bir otoyol projesi çalıştıklarını belirten Abdülkadir Uraloğlu, "Ankara'dan başlayıp Nallıhan-Göynük-Akyazı üzerinden Kuzey Marmara Otoyolu ile buluşmuş olacak. Dolayısıyla biz sadece iki il arasındaki ulaşımı değil orta koridorda bulunan Türkiye'nin bu anlamdaki elini de güçlendirmiş olacağız. Ankara ile İstanbul arasında şu anda devlet yolumuz var. Bu halen hizmet ediyor. Ayrıca bir otoyolumuz var Bolu Dağı'ndan da geçen o hizmet ediyor. Yeni yollara ihtiyacımız var kapasitemiz orada da dolmak üzere. Dolayısıyla biz orada yeni bir otoyol planlayıp alternatif bir kapasiteyi de hizmete sunmuş olacağız" diye konuştu.

BAŞKENT'E 80 DAKİKADA HIZLI TREN

İstanbul-Ankara arasında Süper Hızlı Tren Hattı projelerinin olduğunu belirten Abdülkadir Uraloğlu, "4 istasyon olacak muhtemelen. 80-85 dakikalık bir seyahat süresi ile neredeyse kapıdan kapıya seyahat imkanı tanımış olacağız. 344 kilometre uzunluğa ve 350 kilometre hıza sahip" dedi.