Hatla 30 milyon yolcu, 59 milyon ton yük hedefi! Bursa-İstanbul arası 2 saat 15 dakika olacak

Osmaneli-Bursa-Bandırma-Balıkesir Hızlı Tren Hattı'nda bir aşama daha geride kalırken, Bakan Karaismailoğlu, Ankara-Bursa ve Bursa-İstanbul seyahatlerinin 2 saat 15 dakikaya düşeceğini söyledi. Proje 2.5 yılda tamamlanacak.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Osmaneli-Bursa-Bandırma-Balıkesir Hızlı Tren Hattı Projesi tamamlandığında yüksek hızlı trenlerle Ankara-Bursa ve Bursa-İstanbul demiryolu seyahatinin, kesintisiz, hızlı ve konforlu bir şekilde yaklaşık 2 saat 15 dakika olacağını bildirdi. Osmaneli-Bursa-Bandırma-Balıkesir Hızlı Tren Hattı T04 Tüneli Işık Görme Töreni'ne katılan Bakan Karaismailoğlu, projenin yapımına hızla devam ettiklerini belirterek, şu bilgileri verdi:

24 MİLYAR TL'LİK PROJE

"24 milyar liralık hızlı tren projemiz 201 kilometre uzunluğunda. 56 kilometrelik Bursa-Yenişehir bölümünde fiziki ilerlememiz yüzde 84'e ulaşırken, altyapı çalışmalarımıza devam ediyoruz. 95 kilometrelik Balıkesir-Bursa bölümüyle birlikte 50 kilometrelik Yenişehir-Osmaneli bölümünde ise proje çalışmalarını tamamladık. Bursa-Yenişehir-Osmaneli bölümünün üstyapı ve elektromekanik işleriyle Yenişehir-Osmaneli kesiminin altyapı işleri hızlı bir şekilde ilerlemekte. Projemiz tamamlandığında yüksek hızlı trenlerle Ankara-Bursa ve Bursa-İstanbul arasındaki demir yolu seyahati, kesintisiz, hızlı ve konforlu bir şekilde yaklaşık 2 saat 15 dakika olacak. Balıkesir-Bursa-Yenişehir-Osmaneli Hızlı Tren Hattı üzerinde toplam 7 istasyon ve gar bulunmaktadır."

TÜNELDE IŞIK GÖRÜNDÜ

Bakan Karaismailoğlu, hızlı tren hattının Gürsu, Yenişehir güzergahını takip ederek Osmaneli mevkiinde yapılacak üçlü hatla Ankara-İstanbul hızlı tren hattına bağlanacağını belirtti. Karaismalioğlu, şunları kaydetti: "Azimle, kararlılıkla hareket edince, çalışmalarımızın meyvelerini toplamak da nasip oluyor. O tünellerden biri olan yaklaşık 500 metre uzunluğundaki T04 tünelimizde bugün ışığı göreceğiz. Toplam uzunluğu 14 kilometre olan tünellerimizin, 5 aylık süre zarfında 3.2 kilometresini tamamlamış olduk. T04 Tünelimizin kazı çalışmalarında 612 bin metreküplük toprak hareketi gerçekleştirdik, 140 bin metre zemin iyileştirmesini tamamladık. Diğer tünellerimizdeki çalışmalarımızı da kısa zaman içinde peş peşe tamamlayacağız. Çalışmalarımızı hız kesmeden 7/24 sürdürerek, 2.5 yıl içinde bitireceğiz. Yıllık 30 milyon yolcu ve 59 milyon ton yük taşıyabilecek olan hızlı tren projemiz, yapım sırasında ve işletmeye alındığında bölgemiz ve ülkemiz için refah, istihdam, ekonomik kalkınma sağlanacak."

HIZLI TRENLER 52 İLE BAĞLANACAK

Bakan Karaismailoğlu, şöyle devam etti: "2053 Ulaştırma ve Lojistik Ana Planımızı paylaştık. Tüm yolcu taşımalarımızda, demiryollarımızın payını yüzde 1'den yüzde 6.2'ye, yük taşımasındaki payını da yüzde 5'ten yüzde 22'ye çıkaracağız. Hızlı tren bağlantısına sahip olan il sayısını 8'den 52'ye yükselteceğiz. Yıllık yolcu taşımacılığını 19.5 milyondan 270 milyon yolcuya ulaştıracağız."

OSMANGAZİ'YLE BAYRAMDA 85 MİLYON LİRALIK TASARRUF

Bayramda otoyollar ve köprülerden geçişlerle ilgili bilgi veren Karaismailoğlu, şunları söyledi: "8 Temmuz'da Osmangazi Köprüsü'nden 80 bin 624 araç geçerek bir rekor kırıldı. Köprü olmasaydı bu kadar aracın feribotla taşınması mümkün olamayacak, seyahatler kesintiye uğrayacaktı. İstanbul-İzmir arasını 3.5 saate düşüren Osmangazi Köprüsü ve İzmir-İstanbul Otoyolu projesiyle 5 Temmuz-11 Temmuz arasında 2.5 milyon saat tasarruf sağladık, yakıttan ise 1.5 milyon litre tasarruf elde edildi. Yakıttan, zamandan ve emisyondan sağlanan tasarruf bedeli 85 milyon lirayı buldu. 1915 Çanakkale Köprüsü'nden de 4 Temmuz'da 7 bin 31 araç, 8 Temmuz'da 14 bin 275 araç geçti. 8 Temmuz'da İstanbul Havalimanı'nı 1422 uçak, 230 bin yolcu kullandı. İstanbul Havalimanı, Avrupa'nın en yoğun ve en iyi havalimanı oldu."