Halkbank Genel Müdürü Osman Arslan katıldığı bir televizyon programında, cuma akşamı banka üzerinden düşük fiyatla döviz işlemleri yapılmasına ilişkin açıklamalarda bulundu. Arslan, kurların sisteme aktarılmasında kullanılan dış veri kaynağı Bloomberg’de meydana gelen sistemsel bir hatanın zincirleme etkisi nedeniyle, 31.08.2018 akşamı piyasa kapanışı sonrasında, bankanın döviz kurlarının kısa bir süre için olması gerekenden daha düşük seviyelerden yayımlanmaya başladığını belirtti. Arslan sözlerine şöyle devam etti:
KISA SÜREDE DÜZELDİ
“Hatalı kurlar saat 22.01 ila 22.39 aralığında kısa süreli olarak işlem görmüş, bazı müşterilerimiz dijital kanallardan yaptıkları döviz alım satımlarını bu hatalı kurlar üzerinden gerçekleştirmiştir. Sorunun tespit edilmesi üzerine, döviz alım satım işlemleri geçici olarak kapatılmış, kısa sürede alınan tedbirlerle sistemde doğru kurların uygulanması sağlanmıştır.” Arslan söz konusu saat aralığında, müşteriler tarafından yapılan döviz alım-satım işlemlerinin kısa süre içerisinde tek tek belirlendiğini vurguladı.
TOPLAM 4.6 MİLYON $
Osman Arslan, “Toplam bin 256 müşterimizin 3,3 milyon dolar, 124 müşterimizin 539 bin euro, 383 müşterimizin ise diğer döviz cinslerinde 689 bin dolara eş tutarda döviz alım-satım işlemi gerçekleştirdiği anlaşılmıştır. Bu işlemlerin dolar cinsinden toplam büyüklüğü 4.6 milyon dolar. Toplam işlem adedi ise 2 bin 569 olmuştur.”
Sözleşme feshi masada
Arslan, bankanın hatanın tekrar etmemesi için gerekli tedbirleri aldığını kaydetti. Osman Arslan, “Bankamız, algısının olumsuz şekilde etkilenmesine neden olan, hatalı veri sağlayıcı kuruluş hakkında her türlü yasal haklarını kullanacaktır. İlgili firmaya hukuki ihtarname çekiyoruz. Bloomberg ile sözleşmeyi sona erdirmek seçenekler içerisinde” açıklamasında bulundu.
Yanıltıcı haberler yapıldı
Arslan şöyle devam etti: “Ayrıca, bazı yazılı ve görsel medya kuruluşları ile sosyal medya hesaplarında kamuoyunu ve yatırımcıları yanıltıcı nitelikte haber ve yorumların yapıldığı görülmektedir. Bu tür haber ve yorumlara itibar edilmemesi gerekmektedir. Güçlü bir bilgi sistemleri altyapısına sahip bankamız, müşterilerimize güvenli hizmet verme hedefiyle çalışmalarına devam edecektir.”
Hesaplara bloke konuldu
Söz konusu işlemlerle ilgili olarak, derhal ilgili müşteri hesaplarına bloke konulduğu bilgisini veren Arslan “Hatalı kurlardan yapılan işlemler iptal edilmiştir. Gerçekleştirilen düzeltme çalışmaları sonucunda bankamızın ya da müşterilerimizin herhangi bir kâr ya da zararı oluşmamıştır” dedi.