Elektronik haberleşme hizmeti sunan işletmeler, müşteri hizmetlerini 'ücretsiz danışma hattı' olarak bilinen 800'lü hatlardan veya belirleyecekleri bir numara üzerinden abonelerine ücretsiz olarak verebilecek. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu (BTK), müşteri hizmetleri aramalarının ücretlendirildiği yönündeki şikayetler üzerine harekete geçti. Kurul, İşletmecilerin müşteri hizmetlerine doğru yapılan aramaların ücretlendirilmesi hususlarını düzenleyen bir karar aldı. Buna göre, BTK tarafından yetkilendirilen işletmeler, abonelerine ücretsiz aranabilen bir numara üzerinden müşteri hizmetleri vermekle yükümlü olacak. Söz konusu hizmet şebeke içi sunulabileceği gibi, 800'lü hatlar üzerinden de verilebilecek.
Arama pakete dahil olacak
Bir başka karara göreyse halihazırda ücretli olan müşteri hizmetleri şebeke içi arandığında ücretlendirme şebeke içi arama olarak değerlendirilecek. Arama, paket kapsamında tanınan şebeke içi görüşme sürelerine dahil edilecek.