Güzellik pazarı iki kat büyüdü

L'Oreal Tüketici Ürünleri Bölümü Genel Müdürü Volkan Yıldız, güzellik sektörünün son iki yıldır Türkiye'de her yıl iki kat büyüdüğünü söyledi. Yıldız, ''Türkiye pazarı çok dinamik. Biz de yüzde 115 büyüdük'' diye konuştu.

YELİZ COŞKUN

Güzellik sektörü büyümeye devam ediyor. Alanda faaliyet gösteren L'Oreal'in yatırımlarına bir yenisini eklemeye devam ediyor. Şirketin büyüme rakamlarıyla ilgili bilgi veren Tüketici Ürünleri Bölümü Genel Müdürü Volkan Yıldız, "Türkiye olarak, sektörün büyümesine katkıda bulunan ülkelerin başında geliyoruz. Tüm zorlayıcı etkilere rağmen 2023 yılında Türkiye'de kitle güzellik pazarının 2 kat büyüdüğünü tahmin ediyoruz. Güzellik pazarı son 2 yıldır, her sene bir önceki senenin 2 katına çıkarak çok dinamik bir büyüme sergiledi" dedi.

2023'TE % 115 BÜYÜDÜ

L'Oreal tüketici ürünleri olarak 2023 yılında %115 büyüyerek, yılı pazar payı kazanarak kapattıklarını anlatan Yıldız "Büyümemizin özellikle, cilt bakımı ve makyaj kategorilerinden geldiğini söyleyebiliriz" diye konuştu. Su kaynaklarının verimli şekilde kullanılması ve tüketimin azaltılması için farklı ve inovatif uygulamalara yatırım yapan şirket, hedefi doğrultusunda İstanbul Üretim Tesisi'ni 'suyu geri dönüştüren su dostu fabrikaya' çevirdi. Şirket, bu sayede endüstriyel süreçlerde kullanılan suyun yüzde 100'ünü geri dönüştürerek yılda 10 milyon litre su tasarrufu sağlıyor.

ERKEKLERİN TERCİHİ AKNE ÜRÜNÜ

Erkek tüketicilerin önceki senelere göre güzellik ve kozmetiğe olan ilgilerinin hızla arttığını belirten Volkan Yıldız, "Sivilce ve akne karşıtı ürünlerimiz erkekler tarafından çok tercih ediliyor" dedi. Yıldız "Şu an erkeklerin sadece %17'si cilt bakım ürünlerini kullanıyor ancak bizim odağımızla birlikte burada ritmin artmasını bekliyoruz" diye konuştu.