Güney Koreli teknoloji devi Türkiye'de lüksle büyüyor

LG beyaz eşya pazarında premium ürünleriyle büyümeyi planlıyor. Türk tüketicinin davranış olarak Avrupa’ya yakın olduğunu söyleyen Jung Hwan Kim, “Türkiye’nin potansiyeline güveniyoruz” dedi.

Şenay BÜYÜKKÖŞDERE

Güney Koreli teknoloji firması LG, Türkiye pazarında premium segment ürünleriyle büyüyecek. Grubun, Seul’de bulunan şirket merkezinde buluştuğumuz LG Ortadoğu ve Afrika Bölgesi Pazarlama ve Satış Yöneticisi Jung Hwan Kim, Türkiye pazarının LG için çok önemli olduğunu belirterek, “Kategori olarak, coğrafi konumdan dolayı Ortadoğu ve Afrika Bölgesi içinde yer alsa da Türk tüketicinin daha çok Avrupa’ya yakın olduğunu gözlemliyoruz. Türkiye potansiyeli çok yüksek bir pazar. Geçen yıl kurdaki oynamanın etkisiyle satışlarda oynamalar olsa da biz Türkiye pazarına güveniyoruz” dedi. 

BAYİLER ÇOK ÖNEMLİ 

Kim, şunları söyledi: “Türkiye, beyaz eşyada özellike orta segmentte lokal markaların çok güçlü olduğu bir pazar. Bu markaların üretim kapasiteleri de çok yüksek. Biz de bu pazarda premium ürünlerle büyümek istiyoruz. Tabii amacımız sadece premium ürünler satmak değil, aynı zamanda premium sonuçlar da elde etmek. Bunun için bayi kanalımıza çok önem veriyoruz ve yatırım yapmayı sürdürüyoruz.”    

ÖTV BEKLENTİSİ SÜRÜYOR 

LG Türkiye Pazarlama Müdürü Erkan Terzi ise son dönemde ÖTV indirimlerinin art arda gelmesinin tüketicide beklentiye yol açtığını belirterek, “Dolar kuruyla pazarda fiyatlarda yüzde 30-50 arasında bir artış oldu. Piyasada ‘tekrar bir indirimi gelir mi’ beklentisi var” diye konuştu. Terzi, son ÖTV indiriminin beyaz eşyada yüzde 15-20’lik bir artış yarattığını hatırlattı.

TÜKETİCİ ARTIK CEPTE UYGUN FİYATA KAYIYOR

Telefon pazarında ise LG’nin Türkiye’de yüzde 3 payı olduğunu vurgulayan Terzi, “Son dönemde tüketici mobilde orta segmente kaymaya başladı. İnsanlar her şeyi orta segment telefonlarla yapıyorum. Neden fazla para vereyim’ diye düşünüyor. Markalar da artık daha çok orta segmente yatırım yapıyor. Biz de böyle bir strateji izliyoruz. Bunun için Q60’I getirdik” dedi. 

BUZDOLABINDAN TWEET ATTI

Terzi, geçtiğimiz aylarda telefonuna annesi tarafından el konulan Amerikalı bir genç kızın LG buzdolabından tweet atarak dünya gündemine oturduğunu hatırlattı. 

ÖNCELİKLİ ALANIMIZ TELEVİZYON

LG’nin Türkiye’de en iddialı olduğu kategorinin televizyon olduğunu ifade eden Terzi, “Burada OLED ve Nanocell olarak iki kategoride varız. Patenti bize ait olan OLED’de payımız yüzde 75” dedi. OLED’de fiyatların 450 bin TL’ye kadar çıktığını belirten Terzi, “Pazar yavaşlasa da premium ürünler etkilenmiyor” dedi.