Global moda devi Türkiye'yi üs yaptı

150 ülkeye satış yapan global moda devi Shein, Türkiye'de üretime geldi. Bahçelievler'de 100 kişilik bir ekiple ayda 1 milyon 300 bin adet üretim yapan marka, Türkiye'yi Avrupa'nın üretim üssü yapacak.

ÖZGÜL ÖZTÜRK

Türkiye tekstil ve hazır giyimdeki üretim gücüyle dünya markalarının tercihi olmaya devam ediyor. Merkezi Singapur'da bulunan global e-ticaret devi Shein de 2 yıl önce Türkiye pazarına girdi. Dünya genelinde 10 bin çalışanıyla 150 ülkeye ürün satışı yapan marka, Türkiye'yi üretim üslerinden biri haline getirip buradan Avrupa'ya ihracat yapmayı hedefliyor. Türkiye pazarına yaklaşık 2 yıl önce 5 kişilik ekiple giriş yapan Shein, şu anda Bahçelievler'deki tesisinde 100 çalışanıyla aylık 1.3 milyon tekstil ve hazır giyim üretimi yapıyor. Perakende devi yurt dışından gelecek talebe bağlı olarak bu sayıyı her geçen yıl artırmayı hedefliyor.

ÜRETİCİLERLE BULUŞUYOR

Bu hedefe ulaşmak için şu sıralar tekstil ihracatçılarıyla bir araya gelen marka, kendileri için fason üretim yapacak iş ortakları arıyor. Küresel bir moda ve yaşam tarzı e-perakendecisi olan Shein, 2012 yılında Xu Yangtian ve bir grup personel tarafından kuruldu. Elektronikten hazır giyime, aksesuardan ev yaşam ürünlerine birçok kategoride geniş bir ürün yelpazesine sahip firma, müşterilerine, hangi ülkede olursa olsun yaklaşık 10 gün içinde siparişlerini ulaştırmayı başarıyor.

SOSYAL MEDYA ETKİSİ

Shein, müşterilerinin gardıroplarını oluşturmaları için viral olan kıyafetlerin videolarını çekerek, büyük alışveriş sezonlarında TikTok ve YouTube gibi sosyal platformlara atarak Avrupa ve ABD'deki hedef kitleyi kendisine çekiyor. Müşterilerinin yarısından fazlası Z kuşağından oluşan Shein, gençlerin hayranı olduğu ünlülerin ev sahipliği yaptığı sanal konserlerle de pazarlamasını güçlendiriyor.

BAŞARISININ TEMELİ DİJİTAL TEDARİK ZİNCİRİ

Shein, dünya çapındaki müşterilerine sorunsuz ve hızlı bir şekilde ürün teslim eden tamamen dijital bir tedarik zinciri oluşturdu. Bu yazılımla firma, satışları izlemek ve küçük partiler halinde sipariş vermek için dünya genelindeki fabrikalarıyla gerçek zamanlı iletişim kuruyor. Firmanın iş modelinin temelini oluşturan bu dijital tedarik zinciri; stok sorununu ortadan kaldırıp israfı önlediği gibi müşterilerin siparişlerinin zamanında ellerine ulaşmasını sağlıyor.

DEĞERİ 66 MİLYAR DOLAR

2018 yılında 2.5 milyon dolar olan şirketin değeri, 1 yıl sonra iki katına çıktı. Nisan 2022'de yapılan bir finansman turu, şirketin değerini 100 milyar dolara çıkardı. Pandemiyle birlikte bu rakam biraz gerilese de hala 66 milyar dolarlık bir hacimden söz ediliyor. Bu Hennes& Mauritz AB ile Zara'nın arkasındaki şirketin toplam değerinden daha fazla. Shein, Amerikan yatırım firması Tiger Global'ın de yatırım yaptığı şirketleri arasında en büyük başarıya ulaşanlardan biri.