Global markaların gözü Türkiye'de

Perakendede Türkiye'ye girmek isteyen uluslararası markalar, yüksek doluluk nedeniyle AVM'lerde yer bulabilmek için sırada bekliyor.

AKŞAM

ÖZGÜL ÖZTÜRK

Türkiye ekonomisinde 50 milyar dolarlık yatırım hacmi ve 2.1 milyonluk istihdamıyla önemli bir yere sahip alışveriş merkezleri (AVM), 2024 yılına umutlu girdi. Sektördeki konkordato taleplerine karşın AVM sektörünün geleceğinin parlak olduğunu belirten Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı ve Ece Türkiye Eş Genel Müdürü Nuri Şapkacı, "Ülkemizde 450 AVM var. Yurtiçinde büyümek isteyen markalarımız, ülkemize girmek isteyen yabancı markalar, yüksek doluluk oranları nedeniyle AVM'lerde yer bulmakta zorlanıyor. Bu nedenle sektörde yeni yatırımlara ihtiyaç var" dedi.

KİRA DÖVİZLE OLSUN

Bölgesel olarak zorda olan az sayıda AVM'nin finansal dengenin bozulması nedeniyle bu halde olduğunu ifade eden Şapkacı, "Bu finansal zorluk da kiraların dövizden TL'ye dönmesiyle başladı. Etkilerini ise 4-5 yıl sonra yani bugün görür olduk. Yoksa sektör 2022 ve 2023'te ziyaretçi sayılarını 2019'u bile aştı. AVM'lerin dövizle kiralamaya yeniden dönmesini bekliyoruz" dedi. Ticari gayrimenkul kiralama düzeninin konut kira düzenlemesinden ayrılması gerektiğini de söyleyen Şapkacı, "Konut ev sahibi kiracısını 10 yılda biz ise 16 yılda çıkarabiliyoruz" dedi.

3 YENİ AVM YOLDA

Dünyada 200 AVM'yi yöneten Alman ECE Marketplaces, Türkiye'deki portföyünü genişletiyor. Ece Global'in portföyü içinde en dinamik ülkenin Türkiye olduğunu söyleyen ECE Türkiye Eş Genel Müdürü Semet Yolaç Canlıel, "Bu yıl İstanbul'da biri Başakşehir diğeri Kayaşehir bir diğeri de Çekmeköy'de olacak şekilde 3 yeni AVM'yi portföyümüze katacağız" dedi.