Girişimcilere ‘sınır aşan e-ticaret' çağrısı

İTO Başkanı Avdagiç, “Bu yıl ihracatı artıracak en önemli fırsatlardan biri ‘sınır aşan e-ticaret' olacak. Girişimcilerimiz bu kar topu gibi büyüyecek ticarette vaktinde yerini almalı” dedi.

BU yıl ‘sınır aşan B2C e-ticaret’ denilen şirketten tüketiciye yapılan e-ticaret satışlarında, çok hızlı bir yükseliş beklendiğine işaret eden İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç, “Salgın döneminde tartışmasız tek gerçek şudur ki, ‘yeni normal artık ‘online’. Büyük bir fırsat olarak global sınır ötesi B2C e-ticaret, yani e-ihracat pazarının büyüklüğü 2019’da 790 milyar doları geçmişti. Bu rakam, pandemide henüz açıklanmamakla birlikte daha da arttı. 2026 yılında sınır aşan B2C e-ticaret pazarının 4 trilyon 820 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Yani burada müthiş bir pasta var” dedi.

1 GÜNDE AVRUPA’DA

Avdagiç, şunları söyledi: “Bu yıl, salgının getirdiği ve ihracatımızı artıracak çok önemli bir fırsat ‘sınır aşan e-ticaret’ olacak. Girişimcilerimize sesleniyorum, bu kar topu gibi büyüyecek ticarette yerimizi vaktinde almalıyız. İhtiyacınız olan tek şey, küresel bir e-ticaret platformuna satıcı olarak kaydolmak. Sonra da bir hava kargo şirketiyle anlaşma yapmak. Pazarladığınız ürünlerinizin, hava kargoyla 1 günde Avrupa’ya, 2 günde ABD’ye ulaşmasını sağlamak.” 

ELEKTRONİK SEFERE ÇIKMA ZAMANI

İTO Başkanı Avdagiç, “Unutmayalım ki müşterinin ayağına gitmek, artık ‘uçağa binip pazar pazar dolaşmak’ olarak anlaşılmıyor. Artık müşterinin ayağına gitmek, online ortamlarda uluslararası bir mağaza açmaya dönüştü” dedi. Avdagiç, “Türkiye olarak, reel sektörümüze canlılık kazandıran ‘geleneksel bavul ticareti’ ve ‘hızlı e-ihracat’ ile küresel ticarette iki ana damara sahip olacağız. Bu yüzden bize göre şimdi elektronik bir sefere çıkma zamanıdır” diye konuştu.