ÖZGÜL ÖZTÜRK
Carrefoursa, Migros ve Beğendik gibi pek çok marka ortaklık ve birleşme görüşmeleri yapıyor.
Migros fırsat kolluyor
Migros’un satın almalar konusunda en aktif şirketlerden biri olduğuna dikkat çeken Migros Genel Müdürü Özgür Tort, "Birleşmeler sürecek. Finans sıkıntısının yaşandığı dönemlerde birleşmeler daha fazla görülecek. Biz de uygun fırsatlar çıkarsa satın almalar düşünebiliriz" dedi.
Rol modeli WALL MART
Wall Mart’ın restoran işletmeciliği dahil 7 farklı formatla büyüdüğüne dikkat çeken BİM İcra Kurulu Üyesi Galip Aykaç, "Bu dönemde işi bilmeyenler bilenler tarafından satın alınacak. Tüketici artık küçük marketlere yöneliyor. Biz de farklı formatlarda modelleri deneyebiliriz" dedi.
Yaklaşık 40 milyar dolarlık hacme ve 245 bin çalışana sahip Türkiye organize gıda perakende sektöründe birkaç yıldır yaşanan konsolidasyon süreci bu yıl devam edecek. Gıda Perakendecileri Derneği Başkanı Nihat Özdemir, bu yıl perakende sektöründe yaklaşık 2 milyar dolarlık satın alma ve birleşmele olabileceğini söyledi. Bu dönemde satın alma planı yapan gruplar arasında Carrefoursa, Migros ve Beğendik de yer alıyor.
ORGANİK BÜYÜME
Carrefoursa Genel Müdürü Mehmet Nane ağırlıklı olarak organik büyüyeceklerini ancak fırsatları da takip edeceklerini kaydederek, "Kiler, Genpa, İsmar ve 1e1 ile 267 mağazayı bünyemize kattık. 16 Kiler mağazasının tabelaları yenilendi, yıl sonuna kadar hepsi değişecek. Ayrıca, 200 yeni mağaza açma hedefi de devam ediyor. Biz de tüketicinin istediği her yerde olacağız" dedi. Alman Real’in Türkiye’deki 12 mağazasını geçen yıl bünyesine katan Ankara merkezli Beğendik Marketleri de 2016'da 75 mağazaya ulaşmayı hedefliyor.
Gözü 'Yerel'lerde
Yabancıların Türkiye’den çıkmasını bir fırsat olarak gördüklerini belirten Beğendik İcra Kurulu Başkanı Hacı Beğendik, “Lokal ve ulusal perakendeciler birleşecek. Biz de yerli bir zincirle görüşüyoruz" dedi.