Gıda enflasyonuna karşı private label

Pandemiyle birlikte tüm dünyada en önemli sorun olarak öne çıkan yüksek enflasyon oranları, tüketici talebinde önemli değişimlere yol açtı.

ÖZGÜL ÖZTÜRK

Pandemiyle birlikte tüm dünyada en önemli sorun olarak öne çıkan yüksek enflasyon oranları, tüketici talebinde önemli değişimlere yol açtı. Bu değişimlerden biri de bazı ürünlerde yüzde 90'ı aşan oranlarda daha ucuz olan öz markalı (private label) ürünlere yönelim oldu. Türkiye'de 45 ilde 900'e yakın mağazasıyka en büyük 5 gıda perakendecisinden biri olan CarrefourSA'nın İcra Kurulu Üyesi Bulut Batum, 500 çeşide ulaşan private label ürünlerin CarrefourSA cirosu içinde yüzde 15'lik paya ulaştığını belirterek artan talebe bağlı olarak söz konusu alana yatırımları artıracaklarını söyledi.

CİRODAKİ PAYI ARTACAK

İzmir'de 200'üncü CarrefourSA bayisinin açılışı dolayısıyla düzenlenen basın toplantısında konuşan Batum şunları söyledi: "Carrefour marka private label ürünler çok uzun proseslerin ardından ortaya çıkıyor. Bu ürünlerin fiyatı marka reklamı ve gideri olmadığı için daha ekonomik. Tüketiciler, daha uygun fiyatlı olması dolayısıyla bu ürünlere yöneliyor. Çünkü müşterilerde genel bir bilinç var ve bütçelerine de katkı sunmak istiyorlar. Bizde de Carrefour markalı ürünlere inanılmaz bir talep var. Bu kapsamda yatırımlarımızı artıracağız. Sene sonunda 500 olan ürün çeşidini bine, private label ürünlerin toplam ciro içindeki payını yüzde 15'ten yüzde 30'a ulaştıracağız."