YAŞAR KIZILBAĞ
Aksiyon, dram, romantizm ve tarih dolu Türk dizileri, filmleri, yapımları, TV gösterileri, eğlence içerikleri, Fransız Rivierası'nın en popüler şehirlerinden Cannes'da MIPCOM Fuarı'na katılan alıcıların beğenisine sunuldu. Uluslararası yapım ve eğlence içerik fuarı MIPCOM'a İstanbul Ticaret Odası'nın (İTO) milli katılım organizasyonuyla Türkiye'den 20 firma dahil oldu. Fuara 13 şirket de bireysel stantlarıyla katılıyor. 100 ülkeden 4 bin 700 küresel içerik satın alıcısı, fuarın düzenlendiği festival sarayının yapımcılarla dolu koridorlarını doldurdu.
150 ÜLKEDE OYNUYOR
Fuara ziyaretçi giriş bilet ücreti bu yıl bin 550 euro olarak belirlendi. Fuara çevrimiçi katılan İstanbul Ticaret Odası Başkanı Şekib Avdagiç, gazetecilere yaptığı açıklamada "100'e yakın Türk dizisi, şu anda en az 150 ülkede oynuyor. Bu yıl dizi ihracatında 600 milyon dolar geçeceğimizi öngörüyoruz. Pandemi öncesinde iyi bir Türk dizisinin bir bölümünün dünya satışlarının toplamı 650 bin doları bulurken, şimdi bölüm başı toplam hasılat 350-400 bin dolar seviyesinde. Ama satış adetlerimiz hızla artıyor" ifadelerini kullandı.
ÇAYI DİZİDE GÖRDÜLER, İHRAÇ ETTİK
Şekib Avdagiç "Türk dizileri inanılmaz bir mal alımına katkı yapıyor. Latin Amerika'da 'Ya sizin o küçük bardakta içtiğiniz kırmızı içecek ne?' diyen muhataplarımız oldu. Sadece çayın kendisi değil, o bardak da satılmaya başlandı. Yani burada komple bir sistem satıyoruz" dedi.