Fuarlara katılım etkili oldu! ABD tekstilde rotasını Türkiye'ye çevirdi

Tekstilde önemli bir oyuncu olan ABD, Türkiye'den alımlarını artırdı.

Tekstilde 14 milyar doları aşan ithalatıyla önemli bir oyuncu olan ABD, Türkiye'den alımlarını artırdı. 2021 yılında ABD'nin ithalatından aldığı payı yüzde 3.3'e çıkaran Türkiye, fuar ve heyetlerin katkısıyla kısa vadede yüzde 5'e paya ulaşmayı hedefliyor. ABD, Türkiye'nin 2021 yılında en fazla tekstil ihracatı yaptığı üçüncü ülke konumundayken 2022 yılında bir basamak daha yükselerek, İtalya'nın ardından ikinci sıraya yerleşti.

548 MİLYAR DOLARLIK İHRACAT

ABD'ye yapılan ihracatı değerlendiren Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) Başkanı Pınar Taşdelen Engin, ABD pazarının sektör için önemli yer tuttuğunu belirtti. Engin, ABD'ye 2021 yılında 476 milyon dolar, 2022 de ise 548 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik. UTİB olarak ise bu ülkeye 112 milyon dolarlık ihracat yaptık. Başarımızı kalıcı olarak sürdürmek niyetindeyiz" diye konuştu.

NEW YORK'A ÇIKARMA

ABD'nin kişi başına düşen 66 bin doların üzerinde milli gelir ile tekstil ve konfeksiyon sektörlerinde çok uzun zamandır dengeli ve büyük bir pazar özelliğini taşıdığını belirten Engin, şunları söyledi: "ABD'ye yapılan ihracat başarısının altında fuarlar büyük yer tutuyor. Yılda iki kez düzenlenen Premiere Vision New York Fuarı'nı hem ABD pazarı hem de dünya pazarı açısından çok önemsiyoruz. 17-18 Ocak tarihleri arasında gerçekleştirilen fuara 37'si Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği mili katılım organizasyonu, 10'u Ege İhracatçı Birlikleri ve 3 tanesi de bireysel olmak üzere ülkemizden 50 firma katıldı."