Fransız ve Uzakdoğulular Almanların ensesinde 

Kapılarını öncelikle uluslararası basın için 67. kez açan Frankfurt Fuarı’nda bu yıl 10 marka katılmazken, Alman markalar kendi evinde gövde gösterisi yapıyor. Fransız, Çinli ve Koreli markalar da bu yıl ağırlığını hissettiriyor. 

SÜMER DEMİRCİLER

İki yılda bir düzenlenen Frankfurt Otomobil Fuarı (IAA) bu yıl kapılarını 67. kez açtı. 39 ülkeden, üretici ve tedarikçi yaklaşık bin katılımcının yer aldığı fuarda, ev sahibi olmanın rahatlığıyla Alman markalar gövde gösterisi yaparken, 10 önemli markanın temsil edilmemesi fuarın parıltısını azalttı. ‘Geleceği yaşamak’  sloganıyla açılan fuarda, hemen hemen her markanın standında tümüyle elektrikli, hibrit veya gelişmiş otonom sürüş sistemlerine sahip konsept araçlar boy gösterdi.  Fuarda yeni model, teknoloji ve konsept olmak üzere 228 dünya tanıtımı yapıldı. 

TÜM GÖZLER SUVLARDA 

Geleceğin teknolojilerine bol bol yer verilmesine rağmen fuara, bir an önce satışa sunulacak ve yüksek talep gören SUV modeller damgasını vurdu. Avrupa pazarlarında son 5 yılda neredeyse 5 kat büyüyen bu pazardan pay almak isteyen tüm markalar en yeni SUV modellerini Frankfurt’ta sergiledi. VW Golf’ün SUV versiyonu T-Roc IAA’nın ilgi çeken SUV modellerinden oldu. Geçtiğimiz günlerde Fransız PSA’ya satışı kesinleşen Opel yeni büyük SUV’u Grandland X, Insignia Country Tourer Insignia’nın çift turbolu dizel versiyonlarını da fuarda sahne aldı. Frankfurt’ta küçük ve orta boy SUV’lar kadar büyük ve gösterişli modeller de ziyaretçilerle buluşuyor. BMW fuarda yeni 5 SERİSİ GT’nin yeni nesli olan 6 Serisi GT’yi ve yeni X7 konseptiyle X3’ün yeni versiyonlarını ilk kez sergiledi. Porsche de fuarda sportif SUV’u Cayenne’in 3. neslini  sergilerken Frankfurt ayrıca yeni Bentley Cortinental, Seat’un yeni SUV’u Arona, Skoda’nın Yeti’nin yerini alacak küçük SUV’u Karoq, Kia’nın SUV’u Stonic görücüye çıktı. 

ÇİNLİ MARKALAR YILMIYOR 

Her denemelerinde Avrupa kapısından içeri alınmayan Çinli markaların Avrupalıların zevkine göre tasarlanmış SUV’larla yeniden atağa geçtiler. Çin’in iki büyük üreticisi Chery ve Great Wall tasarımlarıyla bu kez daha iddialı olduklarını kanıtladı. Diğer Çinli üretici Great Wall fuara WEY markasıyla katıldı. 

Dacia Duster 7 yıl sonra yenilendi

Fuarın önemli Fransız yeniliklerinden biri olarak dikkat çeken Dacia Duster’ın 7 yıl sonra yenilenen versiyonu resmi olarak tanıtıldı. Dış görünüşünde radikal değişikliklerden kaçınılarak yapılan yenilemede yeni versiyonun petek dokulu ön ızgarası, modern LED farları hemen fark ediliyor. Aracın en büyük yeniliğiyse iç mekanında. Araçta geniş bir navigasyon bilgi ekranı, otomatik klima, yan havayastıkları  dikkat çekiyor.

Türkiye’den üç model sergileniyor

Alman, Fransız, Çinli ve Koreli otomobil üreticilerinin boy gösterdiği Frankfurt Fuarı’nda Türkiye’den gelen 3 yeni model de ilk kez ziyaretçilerle buluştu. Adapazarı fabrikasından gelen Toyota C-HR’ın yeni bir konsepti, Gölcük’te üretilen Tourneo Custom’un 9 kişilik versiyonu ve Gebze fabrikasından gelen Honda Civic Sedan dizel fuarda yerli gururlarımız oldu. Ayrıca, İzmit fabrikasında üretilen Hyundai i10 ve i20 de  furda sergilendi. 

2.7 milyon $'lık canavar Türk'ün

Mercedes’in yıldızı Project One benzinli motorların elektrikle desteklendiğinde nasıl bir canavara dönüşebileceğinin kanıtı oldu. 1,6 litrelik bir benzinli, 4 de elektrikli motoru olan 1000 beygirlik Mercedes Project One 275 adet üretilecek. Resmen açıklanmadıysa da biri de Türkiye’ye gelecek olan süper spor, ülkemizde en fazla yüzde 60 ÖTV ile plakalanacak. Türkiye’deki aracın tek alıcısının İstanbul Park Pisti’nin işletmecisi ve İntercity’nin sahibi Vural Ak olduğu sanılıyor. Aracın Almanya satış fiyatı 2.2 milyon euro (yaklaşık 2.7 milyon dolar).

10 MARKA KATILMADI

Volvo, DS, Infiniti, Peugeot, Nissan, Mitsubishi, Rolls-Royce, Tesla, Fiat, Alfa Romeo ve Jeep ile birlikte bu yıl fuara 10 önemli marka katılmadı. Markaların çoğu ziyaretçi ilgisinin azlığı nedeniyle fuara katılamadıklarını belirttiler.

ELEKTRİĞE 10 MİLYAR EURO

Fuar’da yeni bir elektirikli araç konsepti olan EQA’yı tanıtan Mercedes’in Dünya Başkanı Dieter Zetcshe elektrikli araç teknolojileri için ciddi bir yatırım programı başlattıklarını, diğer yatırımlarından tasarruf ettikleri 4 milyar euroya 6 milyar euro daha ekleyip 2020 yılına kadar elektrikli teknolojisini geliştirmek için harcayacaklarını açıkladı.