Ford Otosan, 'yerli motor'la dünyanın yükünü taşıyacak

Ford Otosan’ın yüzde yüz yerli üretim motoru Ecotorq, banttan indi. 100 milyon dolar yatırımla geliştirilen motorun dünyanın birçok noktasına ihraç edileceğini söyleyen Ford Otosan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Koç, ''İnönü fabrikamızda ürettiğimiz yeni nesil motorumuzla tüm dünyanın yükünü taşımaya talibiz'' dedi.

SÜMER DEMİRCİLER - ESKİŞEHİR

Ford Otosan, Eskişehir İnönü Fabrikası’nda geliştirdiği Ecotorq’un 3. Nesil Euro 6 normlarına uygun motorunu banttan indirdi. Üretilen motorun Ford Trucks kamyon ve çekicilerle birlikte dünyanın birçok ülkesine de ihraç edilmesi hedefleniyor. Yeni Nesil Ecotorq motor ailesinin seri üretime başlangıç töreni, Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık ve Ford Otosan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Y. Koç katıldı.  Ali Koç, ocak ayında vefat eden Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç’u anarak başladığı konuşmasında, Türk otomotiv sanayiinin göserdiği gelişim ve Ford Otosan’ın başarısına dikkat çekti. “Türkiye’de geliştirilen ve üretilen ilk kamyon motorunu dünyaya sunmanın heyecanını yaşıyoruz” diyen Ali Koç şunları söyledi “Şirketimiz; bu ürünü geliştirme, yenileme, yurtdışına pazarlama ya da teknoloji olarak satma hakkına sahiptir. Ford Otosan, Ecotorq ile dünya vizesi almış oluyor. En önemlisi de ülkemiz, teknoloji ve Ar-Ge gücünü bir kez daha kanıtlıyor. Yeni nesil motorumuz ile tüm dünyanın yükünü taşımaya talibiz."  

Toplam yatırım 100 milyon $

Ford Otosan Genel Müdürü Yenigün, konuşmasında, Ecotorq için yapılan yatırımlarla ilgili bilgi de verdi: "Ford Otosan olarak Ecotorq için, geliştirme, imalat, prototip gibi süreçlere 100 milyon doları aşan bir yatırım yaptık. Toplam 7 milyon Euro yatırımla hayata geçirdiğimiz Euro 6 egzoz gazı arındırma sistemi, sürdürülebilirlik açısından, Ecotorq projesinin en önemli sonuçlarından biri oldu" dedi.

Ar-Ge'ye 4.6 milyar lira

Koç Topluluğu olarak teknoloji ve inovasyona öncülük ederek; yenilikçi, çevreye duyarlı ve enerji verimliliği yüksek ürün ve hizmetlere odaklanmanın en önemli hedefleri olduğunu vurgulayan Ali Y. Koç, sözlerine şöyle devam etti: "2007-2014 yılları arasında yaptığımız Ar-Ge harcamaları toplam 4.6 milyar liraya ulaştı. Buna ilave olarak, sadece geçen yıl yaptığımız Ar-Ge harcaması da 1,3 milyar lirayı buldu. Bu da ülkemizin geleceğine olan güvenimizin en somut göstergesidir."

Egea, bizim için  yerli otomobildir

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikrı Işık, 14 önemli eylemden oluşan Otomotiv Strateji Belgesi’ni son aşamaya geldiklerini belirterek, önümüzdeki günlerde, bu belgeyi Resmi Gazete’de yayımlanması için Başbakanlığa göndereceklerini ifade etti. Fikri Işık ayrıca “Tofaş mühendisleri tarafından geliştirilip üretilen Egea bizim için yerli otomobildir. Fikri Mülkiyet hakları bize ait olan aracı tüm dünyaya satıyoruz” dedi.

Cumhuriyet tarihinde böylesine bir destek yok!

Koç, son dönemde sanayiye, sanayicilere hükümetin sahip çıkmasının kendilerini sevindirdiğinin altını çizerek, "Hükümetimiz bizlere Cumhuriyet tarihinin en önemli programlarını, teşviklerini yetiştiriyor. Hiçbir dönemde sanayicilere bu imkanlar sunulmamıştı." ifadelerinde bulundu. Ali Koç konuşmasında ocak ayında vefat eden ağabeyi Mustafa Koç’u anarak şunlarsı söyledi: Burada Ford olarak bulunuyorum ama aile şirketimiz Tofaş var. Orada da Ağabeyim Mustafa Koç Yönetim Kurulu başkanıydı. Kendisine Koç Topluluğu ve otomotiv sektöründeki vizyon ve katkılarından dolayı teşekkürlerimi sunmak isterim. Bizim aramızda duvar vardır. Ford Tofaş tarafını bilmez Tofaş Ford tarafını bilmez. Ancak onun oradaki vizyonu gerçekleştirdikleri, otomotiv sektöründeki katkıları ve inovasyona olan inancı ve çalışmaları bize her zaman ışık tutacak” diye konuştu.