Filmi yapacak, oynatacak yurtdışına satacak

Tivibu, artık kendi içeriğini de yaratacak. Türk Telekom TV Genel Müdür Yardımcısı Dönmez, ''Türk sinemasının üretim süreçlerine dahil olacağız. Tivibu Originals diye bir kanalla, filmleri yurtdışına pazarlasak fena mı olur'' dedi. 

ŞENAY KÖŞDERE

Türk Telekom’un yeni nesil TV platformu Tivibu, bir nevi ‘yapımcılığa’ soyunuyor. Şirket artık, topladığı filmleri tüketiciye sunmakla kalmayacak, kendi içeriğini kendi yaratacak. Türk Telekom TV Genel Müdür Yardımcısı Çağrı Dönmez, Türkiye’nin dünya çapında Amerika’dan sonra ikinci drama ihracatçısı konumunda olduğunu belirterek, “Türkiye bu konuda çok başarılı. Tivibu da şimdi kendi içeriğini kendi üretmeye hazırlanıyor. İçerik işi entegre bir iş. Türk sinemasının üretim süreçlerine de dahil olacağız. Ürettiğimiz içerikleri dünyaya ihraç da edeceğiz” diye konuştu. Tivibu’nun kendi kanalını kurma planı da olduğunu ifade eden Dönmez, “Tivibu Originals diye bir kanal kursak fena mı olur” ifadelerini kullandı.  

SÜPER LİG İHALESİ için BEKLİYORUZ 

UEFA Şampiyonlar Ligi ve Avrupa Ligi’nin yayın haklarının sahibi Türk Telekom Tivibu, 2016-2017 sezonunda 250’nin üzerinde karşılaşmayı sporseverlerle buluşturacak. Diğer yandan diğer TV platformları gibi Tivibu’nun da gözü kasım ayında yapılacak Süper Lig ihalesinde. İhaleye girmeyi planladıklarını vurgulayan Dönmez, “Türkiye’de Pay – TV (ücretli yayıncılık) abonelerinin sadece 3’te biri lig yayını izlemek için para ödüyor. Ancak tabii gelir olarak, rakam yüksek” dedi. Çağrı Dönmez, “İhalede iddialı mısınız’ sorusuna ise “Bu tarz ihalelerde iddialıyız demek çok anlamlı değil. Şartnameyi bekliyoruz” yanıtını verdi. 

1 hafta önceki program kayıtsız izleniyor

Yenilikçi teknolojilerle televizyonda kontrolü tamamen izleyiciye verdiklerini açıklayan Çağrı Dönmez, Tivibu’nun en iddialı özelliğini ise şöyle anlatıyor: Türk Telekom Tivibu bir ilke daha imza attı ve izleyicileri Türkiye’de ilk defa “7 güne kadar geri alma” özelliğiyle buluşturdu. Bu sayede izleyiciler hiçbir programı kaçırmadan; istedikleri zaman, istedikleri platform ve cihazlardan izleyebilecek. Ayrıca kullanıcılar takip ettikleri ya da izlemek istedikleri televizyon programını önceden başlamış olsa da geriye alabilecekler. Bunun yanı sıra aileler, farklı izleyici profilleri oluşturarak, içerikleri kontrol edebilecek, şifreleme özelliğiyle çocuklarına gönül rahatlığıyla TV izletecek. 

1 milyon abone hedefliyor

Türkiye’de Pay TV abone sayısının 5.6 milyonu aştığını vurgulayan Dönmez, Tivibu’nun abone sayısının ise 600 bini bulduğunu ifade etti. Kısa vadede 1 milyon abone hefedlediklerini anlatan Çağrı Dönmez, "Batı Avrupa’da Pay TV penetrasyonu yüzde 50, Türkiye’de ise yüzde 30. Dolayısıyla daha katadecek çok mesafe var. Potansiyel yüksek" diye konuştu.

70 ülkeden film topladık 

İçerde de iddialı olduklarını anlatan Dönmez, BKM’den  Warner Bros’a, Avşar Film’den Walt Disney’e en önemli stüdyolarla işbirliği yaptıklarını vurguladı. Dönmez, "13 film kanalımız var. 70’e yakın ülkeden film topladık. Film içeriklerimiz daha da zenginleşecek" dedi.

Her ay 7.500 içerik sunuyor

7.500: Her ay sunulan içerik. 2.500: Film kanallarındaki film. 1.500: Sinemalardan sonra ilk kez Tivibu’da yayınlanan film. 13 kanalla dünyanın en iyi belgesel yapımları.