Evde sıkılanlar boyaya sardı, Satışlar %80 arttı

Pandemi sürecinde evde kalan vatandaş tadilata yöneldi. Koçtaş verilerine göre, bu süreçte boya satışları geçen yılın aynı dönemine göre % 80 arttı, tadilat için el aleti alanlar katlandı.

ÖZGÜL ÖZTÜRK

Kovid-19 salgını nedeniyle evde geçirilen zaman arttıkça insanlar yaşadıkları ortamı güzelleştirmek ve keyifli vakit geçirmek için boyaya yöneldi. Türkiye genelinde 31 ilde toplam 98 mağazasıyla faaliyet gösteren Koçtaş’tan alınan verilerine göre, pandemi döneminde boya satışları yüzde 80 arttı. Bu dönemde hijyen amaçlı evini boyayan kişi sayısında ciddi artış yaşandığına dikkat çeken Koçtaş Pazarlama ve Dijital Kanallardan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ebru Darip, “Pandemi döneminde hobi boyaları satışında yüzde 30, genel boya satışlarımızda yüzde 80 artış oldu” değerlendirmesinde bulundu.

EL ALETLERİ REVAÇTA

Ebru Darip’in verdiği bilgilere göre evlerde verimli bir çalışma ortamı oluşturmak için çalışma masası, çalışma sandalyesi, masa lambası, kitaplık satışlarında karantina dönemi öncesine göre yüzde 120 artış oldu. Bahçe grubu ürünleri de online mağazalarda en çok tercih edilen ürün grupları arasında yer aldı. Bu dönemde evde tamirat işleri arttığı için el aletleri kategorisinde hareketlenme yaşanırken proje bazlı banyo, seramik kategorileri, gardırop, yastık, raf, saklama kutusu gibi ev gereçleri tercih edilmeye başlandı. Normal şartlarda bu yıl yüzde 15-20 büyüme beklediklerini belirten Boya Sanayicileri Derneği Başkanı Akın Akçalı da, şunları söyledi:

TÜKETİCİ TALEBİ KURTARDI

“Pandemi dolayısıyla hedefler tutmamayacak. Ancak restoran, kafe, otellerdeki yenileme çalışmaları ve vatandaşlardan gelen münferit taleplerle sektör durgunluğu aştı.” Türkiye yapı malzemeleri sektöründe 2.2 milyar dolarlık paya sahip olan boya sektörü, 45 ülkeye 1.2 milyar dolarlık ihracat yapıyor. 

TEMASSIZ ÇALIŞABİLEN ÜRÜNLERE BÜYÜK TALEP

E.C.A ve Serel markalı yapı malzemeleri ürünlerinin satışını yapan Elmor şirketinin genel müdürü Enver Öz de, pandemiyle birlikte daha çok usta ve nalburlar tarafından tercih edilen ürünlere vatandaştan talep gelmeye başladığını söyledi. Uzaktan çalışmaya başlayanların evini yenilemeye başladığını anlatan Öz, “Pandemi döneminde sensör teknolojisiyle çalışan, kendi kendini yıkayabilen lavabo, fotoselli gömme rezervuar gibi sıfır temasla çalışan hijyenik ürünlerimizin satışı arttı” değerlendirmesinde bulundu.