Erken rezervasyonda yüzde 50'lik artış

Türkiye'nin turist için pahalı olduğu algısına rağmen Antalya'ya yaza yönelik erken rezervasyon % 50 arttı. Sunexpress CEO'su Kownatzki, “Türkiye, İspanya'dan daha cazip” dedi.

SERDAR SAĞLAM

Türkiye 2025'te turizme çok güçlü bir giriş yapıyor. Türk Hava Yolları (THY) ile Lufthansa'nın ortak şirketi SunExpress CEO'su Max Kownatzki, Antalya'da düzenlediğ isohbet toplantısında Türkiye'nin Avrupalı seyahatçiler için en gözde tatil destinasyonu olmayı sürdürdüğünü söyledi. Kownatzki 2024'ün rekor yılı olduğunu belirterek, "Türkiye'nin sunduğu olanaklar talebin devam etmesinde önemli rol oynuyor. Geçtiğimiz yaz sezonuna kıyasla 2025 yazı için yapılan erken rezervasyonlarda şimdiden yüzde 17'lik bir artış yaşandı. Bu oran Antalya için yüzde 50. Türkiye sundukları ve hizmet ve fiyat dengesiyle hâlâ Yunanistan ve İspanya'ya göre daha cazip. Türk Rivierası ve Anadolu'ya güçlü bir şekilde odaklanarak, Almanca konuşulan ülkelerden (DACH bölgesi) Türkiye'ye en fazla sayıda direkt uçuşu sunan hava yolu olmaya devam edeceğiz. Ayrıca, 2025 yılında ağımızı 9'dan 11 havalimanına genişleteceğimiz Birleşik Krallık'tan da güçlü bir talep görüyoruz" dedi.

BÜYÜMEYE DEVAM EDECEK

Kownatzki "SunExpress, seyahat severlerin gözde tatil destinasyonlarından biri olan Türkiye'ye olan talebi karşılamak için 2025 yılında filosunu genişletmeyi sürdürecek. Hava yolu, 2025 yılında filosundaki uçak sayısını 85'e kadar yükseltmeyi planlıyor" dedi.

800 KİŞİYİ İŞE ALACAK

CEO'nun verdiği bilgiye göre şirket 2025 yılı için planlanan filo büyümesine paralel olarak 800 yeni istihdam sağlamayı planlıyor. Yeni işe alımlar, 170 pilot, 400 kabin ekibi üyesi ve 200'den fazla yer personelini kapsıyor. Kownatzki İngiltere'de koltuk sayısında 4 kat büyüdüklerini de belirterek, "2 yıl önce üç havalinanından uçarken bu yıl dokuz havalimanına çıktık. 2025 yılında ise 11 havalimanına ulaşacağız. 2022'de 300 bin olan koltuk sayısını da 1.2 milyona çıkarıyoruz" dedi.

KIŞ SEZONUNA 15 YENİ ROTA

SunExpress'in turizmi tüm yıla yaymak için kış sezonuna yatırım yapmaya odaklandığının altını çizen Kownatzki, "Zengin kültürel tarihi, eşsiz doğası, lezzetli mutfağı ve farklıspor aktiviteleriyle Türkiye, kış aylarında seyahat severlerepek çok olanak sunuyor. Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın Türkiye'yi uluslararası alanda tanıtma çalışmaları da kış aylarında Türkiye'ye olan ilginin artırılmasında önemli bir yere sahip. Artan talebi karşılamak için üzerimize düşeni yapmaya devam ediyoruz. Bu kapsamda kış sezonu için uçuş planımıza 15 yeni rota ekledik" dedi. Rotaların 11'i iç 4'ü dış hat uçuşu olacak.

60 MİLYON TURİST HEDEFİNE DESTEK

Max Kownatzki toplantıda şu açıklamalarda bulundu: "Yıl başından bu yana % 87'lik güçlü bir doluluk oranı kaydettik ve 12 milyonu aşkın yolcu taşıdık. Yıl sonuna kadar 15 milyon yolcu taşıma hedefimizeulaşacağımızı öngörüyoruz. Türkiye'nin turizm elçisi olarak,Türkiye'nin bu yıl 60 milyon turisti ağırlama hedefine güçlü bir katkı sunma konusunda kararlığımızı sürdürüyoruz."