Enerji sektörünün denetiminde uzmanlaşma çalışmalarını devam ettiren Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) kurum bünyesindeki Denetim Dairesi Başkanlığı'nda dört piyasayı da ayrı ayrı denetleyecek grup başkanlıkları oluşturdu. Yeni yapılanmayla özellikle elektrik dağıtım şirketlerinin hizmet kalitesi ve tüketicilere karşı yükümlülüklerini yerine getirip getirmediği etkin bir şekilde denetleniyor.
Kayıtları yetersiz
Bu kapsamda özellikle yüksek fatura şikayetleri, güvence bedeli iadeleri, abonelik başvurularında yaşanan sıkıntılar, tüketicilere süresinde cevap verilmemesi gibi konular hakkında da etkin inceleme ve soruşturma süreçleri yürütülecek. 2016 yılında tüm elektrik dağıtım şirketlerinin bütün bu kabiliyetleri oluşturmuş olması gerektiğini vurgulayan EPDK Başkanı Mustafa Yılmaz, bazı dağıtım şirketlerinin kesinti kayıtlarının yetersiz olduğunu, kontrol edilmeyeceği zannıyla verileri kendi lehlerine değiştirdiklerini yapılan denetimler sonucu tespit ettiklerini açıkladı.
Tüketicileri mağdur eden şirkete ceza
Hizmet kalitesi yükümlülükleri yerine getirmeyen şirketlerin cezai yaptırımlarla karşı karşıya kalacağını hatırlatan Yılmaz, "Bu durum ceza olarak tarifeye yansıyacak. Tabii vatandaşa kaliteli hizmet sunan dağıtım şirketleri de bunun ödülünü yine tarifede bulacak" dedi.