En ucuzu bulma arayışı kıyas şirketlerini parlattı

Normal dönemde çarşı pazar gezip fiyat alan tüketiciler, pandemide sanal ortamda fiyatı karşılaştırdı. Kıyaslama işi yapan girişimlerin değeri bu dönemde katlanırken, yeni oyuncular sektöre giriş yapıyor.

ÖZGÜL ÖZTÜRK

Alışveriş yaparken çarşı pazar gezip fiyat alma devri eskide kaldı. Tüketici artık kıyafetten, sigortaya, market alışverişinden krediye kadar tüm ürün ve hizmet satın alımlarında önce online fiyat karşılaştırma platformlarına başvuruyor. Alım gücü düşük kesim için fiyat karşılaştırması zaruri hale gelirken, alım gücü yüksek kesim için de farklı firma ve ürün seçeneklerini tek bir site veya tek bir mobil uygulama üzerinden incelemek zaman ve efor tasarrufu sağlıyor. Online satışların 4.2 trilyon doları aştığı pandemi döneminde fiyat karşılaştırma platformlarının yıldızının parladığına dikkat çeken E-Ticaretmerkezim.com Kurucu Ortağı Serkan Koç, şunları kaydetti:

TRAFİK YÜZDE 70 ARTTI

"Pandemi dönemine denk gelen 2020 yılında 2 milyarın üstünde kişi çevrimiçi alışveriş yaptı. Araştırmalara göre İngiltere'de tüketicilerin yüzde 85'i bir ürün almadan önce mutlaka karşılaştırma sitelerini ziyaret ediyor. 2020 yılında kıyaslama platformlarının ziyaretçi trafiği yüzde 70 yükseldi." Sektörde oluşan yoğun taleple karşılaştırma yapan girişimlerin ciddi değer kazandığını ifade eden Koç, "Türkiye'de Akakçe, Cimri ve Epey'in öncülük ettiği sektöre sürekli dikeyde yeni oyuncu girişleri oluyor. 1 milyon TL'lik şirketler şu anda 300-400 milyon TL değerlemeye ulaştı. Şu anda bir çok yabancı fon sektöre yatırım yapmak için görüşmeler yapıyor. Çok yakında bir exit ve büyük satın alma bekliyorum" diye konuştu. Koç, ilerleyen süreçte kapsamlı olan ve ihtiyaçları analiz ederek yanıt veren fiyat karşılaştırma modellerinin öne çıkacağını sözlerine ekledi.

10 MİLYON ÜRÜNÜ KARŞILAŞTIRIYOR

Bünyesinde 10 milyondan fazla üründe fiyat ve özellik karşılaştırma hizmeti sunan Cimri.com, Türkiye'deki her 3 kişiden birinin uğradığı bir platform oldu. Mayıs 2008'de kurulan şirket Nisan 2011'de iLab Ventures tarafından satın alındı. Ziyaretçilerine daha iyi bir deneyim yaşatmayı hedefiyle hareket ettiklerini belirten Cimri Genel Müdürü Arınç Göksu "Bunun için 'Cimri Markette' ürünümüzü hayata geçirdik" dedi.

150 MİLYON KİŞİ ZİYARET EDİYOR

Üniversiteden yeni mezun 2 genç girişimci tarafından 2012 yılında kurulan online otobüs ve uçak bileti satış platformu obilet.com, bugün 150 milyon ziyaretçiye ulaştı. Kurulduğu günden bu yana yerli ve yabancı yatırımcılardan 20 milyon dolar yatırım alan şirket, 2021'i 20 milyon bilet satışıyla kapatmayı hedefliyor. Şu anda global fonlarla yatırım öncesi ön görüşmeler yaptıklarını açıklayan Obilet.com Strateji ve Kurumsal Gelişim Direktörü Sertaç Keleş, "Obilet dünyada benzer platformlar içinde ilk 10 marka arasında yer alıyor. Hedefimiz dünyada ilk 5 platform arasında yer almak" dedi.

PANDEMİ DÖNEMİNDE YÜZDE 300 BÜYÜDÜ

Çağada Kırım ve Onur Orakçıoğlu isimli 2 genç girişimci tarafından 2013'te kurulan encazip.com da tüketicilerin en doğru elektrik tarifesine, en kolay şekilde geçiş yapmalarını ve maksimum tasarrufu elde etmelerini sağlıyor. Pandeminin etkisi ve elektrik piyasasının online işlemlere kaymasıyla 2020 yılında bir önceki yıla göre % 300 büyüyen platformu şu anda ayda 300 bin tüketici ziyaret ediyor. 2015'te İngiliz uSwitch.com'un kurucuları encazip.com'a ortak oldu. encazip.com'a yatırım sağlamak için merkezi Londra'da olan Cazip Enerji Holdings Limited adında bir fon oluşturduklarını anlatan Encazip.com Kurucu Ortağı Çağada Kırım, "Bu fonla global oyunculardan oluşan 10 yatırımcıdan yatırım aldık" dedi.