En değerli marka THY

2024 yılında değeri 1 milyar 985 milyar dolar olan Türk Hava Yolları, Türkiye'nin en değerli markası oldu. Togg da listeye ilk kez 20'nci sıradan giriş yaptı.

Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance'in 2024 yılı 'TURKEY 100-Türkiye'nin En Değerli Markaları' araştırması tamamlandı. Türk Hava Yolları (THY), 1 milyar 985 milyon dolarlık değeriyle 2018-2023 yıllarında olduğu gibi bu sene de 'Türkiye'nin en değerli markaları' listesinin ilk sırasında yer alarak üst üste 7'nci kez bu unvana sahip görüldü. THY, Brand Finance tarafından açıklanan 2024 yılının en güçlü 10 havayolu markasının yer aldığı 'En Güçlü Küresel Hava Yolu Markaları' listesinde de bu yıl iki basamak yükselerek 6'ncı sıraya yerleşti.

TOGG 20. SIRADAN GİRDİ

2007'den bu yana yayımlanan 'Türkiye'nin En Değerli Markaları' listesinde sermaye piyasasına dahil markalardaki artış sonrasında 100'den 125 markaya çıkarıldı. Listeye bu yıl 25 yeni marka dahil oldu. Türkiye'nin ilk elektrikli otomobil markası Togg 20'nci sıradan giriş yaptı. Togg'un marka değeri 182 milyon dolar olarak hesaplandı.

Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, en değerli 125 markanın toplam değerinin 14.7 milyar dolar olduğunu belirterek, bunun bir önceki 100 marka değerinin altında olduğunu söyledi. Türk Lirası'nın (TL) yeniden değer kazanmasıyla söz konusu seviyelerin özlenen bir seyre kavuşmasını beklediklerini ifade eden İlgüner, markaların kendilerinin değer kazancının da bu seyre katkı sunacağını belirtti.