Emlak vergisi ödemesi nereden yapılır?

Mayıs ayı itibariyle başlayan emlak vergisi ödemeleri her yıl iki eşit taksit şeklinde yapılıyor.

İkinci taksit ödemeleri ise kasım ayında olacak. E-devlet üzerinden yapılacak olan sorgulamalar hakkında detaylı bilgiye haberimizden ulaşabilirsiniz.

EMLAK VERGİSİ ÖDEME NASIL YAPILIR?

Ödeme ile ilgili olarak belediyelerden tahsis edilen beyanname doldurulur. Bunun yanında beyanname için başvurulurken tapu, nüfus cüzdanı ve eğer söz konusu bina ise kullanma izninin fotokopilerinin hazır bulundurulması gerekir. Beyanname için meskenin bulunduğu adres ile mükellefin ikamet adresi ve vergi numarası bildirilmelidir. Ödemeler, taşınmazın bağlı olduğu belediyelere ya da havale ile belediyelerin banka hesaplarına yapılabilir.

EMLAK VERGİSİ SORGULAMA İÇİN TIKLAYINIZ.

EMLAK VERGİSİ ÖDEMEKTEN MUAF OLANLAR

Geliri olmadığını beyan eden kişiler, sadece sosyal güvenlik kurumlarından aylık alanlar, gaziler, engelliler, şehit dul ve yetimlerin brüt 200 metrekareyi geçmemek şartıyla sahip oldukları evler için herhangi bir emlak vergisi ödemesi yapmayacakları belirlendi.