Elektrik Dağıtım Hizmetleri Derneği (ELDER) Genel Sekreteri Uğur Yüksel, tüketici memnuniyetinin bir numaralı öncelikleri olduğunu belirterek, “Yeni istihdam edilen 2 bin 28 kişi ile mevcut çağrı merkezi çalışan sayımızı 2 katına çıkarıyoruz, arıza bakım-onarım eleman sayısı da yüzde 20 artışla 18 binlere çıkacak. Dağıtım şirketleri tüketici memnuniyetini en üst düzeye çıkarmak amacıyla 2016 için geçerli 3,7 milyar lira olan yükümlülüklerinin üzerine çıkarak yaklaşık 4,1 milyar liralık bir yatırım planlaması yaptı” dedi.
BERAT ALBAYRAK BELİRLEDİ
Yüksel, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak'ın elektrik dağıtım sektörü için bir numaralı öncelik olarak belirlediği tüketici memnuniyetini artırmak amacıyla yapılan çalışmaları anlattı. Yüksel, çağrı merkezlerini arayan kişilerin yüzde 80’den fazlasının elektrik kesintileri nedeniyle aradığını ve bu nedenle kesintiler konusunda müşterileri aramadan bilgilendirmenin daha değerli olduğunu söyledi.
KESİNTİ AZALDI
Yüksel, şunları söyledi: "Yatırım bütçelerindeki 5 kat artışa rağmen kesinti süreleri azaldı. Ne kadar fazla bakım yaparsanız, o kadar da kesinti gerekiyor. Buna rağmen kesinti süreleri İstanbul’da da düştü. İki yıldaki azalma yüzde 20’nin üstünde."
Özelleştirmeye ‘enerji’ dopingi
Öte yandan Özelleştirme İdaresi Başkanlığı (ÖİB), 15 Temmuz'dan bu yana enerjide toplam 1,24 milyar liralık ihale gerçekleştirdi. Almus ve Köklüce HES’le Türkiye Petrolleri (TP) özelleştirme ihaleleriyle birlikte enerji alanında toplam 1.24 milyar liralık ihale tamamlandı.