Elektrik dağıtımında anlık denetim, hızlı müdahale

TEDAŞ dağıtım şirketlerini artık dönemsel değil anlık denetleyecek. Bunun yanı sıra altyapı yatırım planlamaları kontrol edilecek. Ayrıca vatandaş şikayetlerinin çözümüne yönelik yatırımlar önceliklendirilecek.

Miray ÇİMEN / ANKARA

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak’ın elektrik dağıtım alanında daha önce açıkladığı ‘vatandaş memnuniyeti’ öncelikli dönem denetim alanına da genişliyor. Konu hakkında yayımlanan yönetmeliğe göre, TEDAŞ, dağıtım şirketlerini dönemsel değil anlık denetleyecek. Altyapı yatırım planlamaları da kontrol edilirken, vatandaşlardan gelen şikayetlerin çözümüne yönelik yatırımlar önceliklendirilecek.

YENİ SÜREÇ BAŞLADI

Bakanlığa bağlı birimler önce denetimleri inceledi. Denetim heyetlerinde görev yapan personellerden, elektrik dağıtım şirketlerinden ve ilgili kamu kurum ve kuruluşlarından uygulamada karşılaşılan sorunlar, tespitler bakanlığa iletildi.  Albayrak’ın talimatı ile başlayan çalışma sonucunda, denetimlerde ve yönetmelikte tespit edilen eksikliklerin giderilerek, güncel koşullara ve vatandaş memnuniyeti öncelikli yeni dönem kriterlerine göre yeniden düzenlenmesi kararı verildi. Dün Resmi Gazete’de yayımlanan ‘Elektrik Dağıtım Şirketleri Denetim Yönetmeliği’yle yeni denetim süreci başlatıldı.

Yatırımda öncelik şikayetlerde

‘Dağıtım altyapısı yenileme yatırımları’ da vatandaş memnuniyetine göre önceliklendirilecek. Toplamda 18 milyar liralık yatırımda öncelik artık en fazla şikayet gelen ve vatandaşı en fazla etkileyen arızaların olacak. Verimsiz yatırım yapılmasının önüne geçilmesi planlanıyor.

Arıza ve taleplere sıkı takip

Elektrik Dağıtım lisansı sahibi şirketlerin faaliyetleri, sadece yılın belli zamanlarında yerinde yapılan denetimlerle denetleniyordu. Bu durum eksiklerin tespiti ve vatandaş şikayetlerinin anında çözülmesi için yeterli görülmedi. Yönetmelikle, anlık, gerçek zamanlı olarak izlenebilme imkanı geliyor. Özellikle dağıtım şirketlerinin arıza yönetim veya çağrı merkezleri sistemlerine Bakanlık yetkilileri bağlantı kurulabilecek, bu sistemleri takip edebilecek. Böylece, arıza ve diğer müşteri talepleriyle ilgili durumlar takip edilerek, aksayan durumlarda gerekli müdahale ve ikazlar ivedilikle yapılabilecek.