Eğilim online'a kaydı! Kadınlar e-ticarette erkekleri ilk kez geçti

Mağazalardan en fazla alışverişi yapan kadınlar, bu sefer online alışverişte de ilk defa erkekleri geride bıraktı. Artık e-ticaret yapanların yüzde 52'sini kadınlar oluşturuyor. Kadınlar online'dan en fazla giyecek, ayakkabı ve çanta alıyor.

Alışveriş, kadınların ilgi alanı gibi görünse de bugüne kadar yapılan tüm araştırmalar, anketler, dijital mağazalardan alışveriş yapanların ağırlıklı olarak erkekler olduğunu ortaya koyuyordu. Ancak Ticaret Bakanlığı'nın bu yılın ilk yarısına ait son açıkladığı verilere göre, kadınlar sadece yüz yüze alışverişte değil artık online alışverişte de erkeklerin önüne geçti. Türk insanının hayatına 2007 yılında giren e-ticaretin ilk yıllarında internetten alışveriş yapanların yüzde 80'ini erkekler oluştururken, sonrasında bu oran her yıl kadınlar lehine değişti. Günümüzde ise e-ticaret yapanların yüzde 48'ini erkek, yüzde 52'sini ise kadın oluşturuyor.

GİYECEK, AYAKKABI...

E-ticarette kadınlar, dijital mağazalardan en fazla giyecek, ayakkabı, çanta ya da takı satın alıyor. Her 10 kadından 8'i internetten bu ürünleri alırken, yine 10 kadından 5'i yemek siparişini online veriyor, 4'ü süpermarket, 3'ü kitap, dergi, 2'si de mobilya, ev aksesuarı alışverişlerini dijital mağazalardan yapıyor. Kadınlar, bilgisayar, tablet, cep telefonu, beyaz eşya gibi pahalı ürünleri internetten satın almada henüz erkekler kadar cesaretli değil. Her 10 kadından 1'i, pahalı elektronik ürünleri online satın alırken, erkeklerde bu ürünleri dijital satın alma oranı kadınların iki katını geçiyor.

PANDEMİ HIZLANDIRDI

Kadınların e-ticarete katılım oranının pandemi ile birlikte arttığını belirten Avantajix.com Dijital Pazarlama Direktörü Sevda Köseibiş, "Pandemide alışveriş merkezleri (AVM), mağazalar kapanınca kadın lare-ticaretle ilk kez tanıştı ve e-ticaretin avantajlarına, konforuna alışan kadınlar, internetten alışverişe devam etti. Eskiden internette gördüğünü mağazadan alan kadınlar, şimdi mağazada gördüğünü internetten alıyor. Satıcıyla pazarlık yapmaktansa, fiyat karşılaştırma siteleri aracılığıyla alacağı ürünün en uygun fiyatlısına ulaşmayı tercih ediyor" dedi.

ÇALIŞANIN ALIŞVERİŞ TERCİHİ KAHVE MAKİNESİ

Pandemi sonrasında iş dünyasının benimsediği hem evde hem de ofiste çalışma imkanı tanıyan karma model ile çalışanlar, evdeki konforu artırmaya yöneldi. Online alışveriş platformu Avansas, çalışanların elektrikli ürün tercihlerini, satın alma alışkanlıklarını ve yeni nesil trendleri araştırdı. Türkiye genelinde 2 bin 500'e yakın katılımcı ile gerçekleştirilen araştırmaya göre, son 2 yılda en çok tercih edilen ürünler kahve makinesi, çay makinesi ve süpürge olurken, airfryer ve robot süpürge gibi dönemin gözde ürünleri çalışanların gelecek dönem alışverişleri için sepetlerinde yerini aldı. Elektrikli ürün alışverişinde marka güvenliği, fiyatın önüne geçiyor.

17.4 MİLYON SİPARİŞ ALDI

Dünya teknoloji borsası Nasdaq'ta işlem gören Türkiye'nin ilk ve tek şirketi Hepsiburada, bu yılın 3'üncü çeyrek (temmuz, ağustos, eylül) sonuçlarını açıkladı. Buna göre, şirketin toplam satış hacmi geçen yılın aynı çeyreğine kıyasla yüzde 66 oranında artarak 10.7 milyar TL'ye ulaştı. Siparişler bu yılın 3'üncü çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 26 artış kaydetti ve 17.4 milyona yükseldi.