Akşam Gazetesi
Kasım ayı geldi ve her yıl olduğu gibi bu yıl da indirimli alışveriş çılgınlığı başladı. Durumu fırsata çevirmek isteyen dolandırıcılar da işbaşında. Kişisel Verileri Koruma Kurumu (KVKK), kasım ayında düzenlenen indirim kampanyalarından faydalanmak isteyenlere dolandırıcılık mağduru olmamaları için 'kişisel verilerinizi koruyun' uyarısı yaptı. KVKK, her yılın kasım ayında 'Siber Pazartesi', 'Efsane Cuma' gibi çeşitli isimlerle düzenlenen ve ağırlıkta internet üzerinden alışverişin yoğunlaştığı kampanya dönemlerinde alınabilecek tedbirle, olası dolandırıcılık vakalarının önlenebileceğini bildirdi.
BUNLARA DİKKAT!
Kurum, online alışverişte dolandırıcılık mağduru olmamak için dikkat edilmesi gerekenleri sıraladı:
Kampanya mesaj ve bildirimlerinin orijinal kaynağından gelip gelmediği teyit edin, alışveriş yapılacak internet sitesinin bağlantı adresinin doğruluğundan emin olun.
Alışveriş yapılacak sitenin 3D güvenli ödeme yöntemi ile SSL sertifikasının bulunup bulunmadığı kontrol edin, kişisel verilerin işlenmesine ilişkin aydınlatma metinlerini okuyun.
Ödeme esnasında fiziki kart bilgilerini kullanmak yerine sanal kart bilgilerini tercih edin.
İşlemleri mümkünse şahsi bilgisayar ve telefonunuzdan gerçekleştirin, şüpheli işlemlere karşı şifre ve parolaları güncelleyin.
AVM, kafe, restoran gibi herkese açık WiFi ağlarını kullanmayın.
Güvenliğinden emin olunmayan e-postaları açmayın, sahte bağlantılara ve indirimlere karşı dikkatli olabilmek için işlem yaparken acele etmeyin.
Yapılacak işlemlerle ilgisi olmayan bilgiler istendiği takdirde mutlaka sorgulayıcı olun.
EN İYİ İNDİRİM YÜZDE 40
Araştırmalara göre katılımcıların yüzde 90'ı bu yıl kasım ayında geçtiğimiz yıla göre daha fazla alışveriş yapmayı planladığını belirten Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, anlık alışverişin yerini planlı alışverişe bıraktığını söyledi. Kaplan, ayrıca en iyi indirim oranının yüzde 40 olduğunu ve en iyi fiyatlar için kullanıcıların kasım ayının ortalarına kadar beklemesi gerektiğini belirtti.
STOKLAR ERİTİLİYOR
Kasım ayının alışveriş sezonu tüketiciler için cazip olduğu kadar, işletmeler için de büyük bir fırsat sunuyor. Markalar planlı dijital pazarlama stratejileri ile yıl boyunca hazırlıklarını yaptığı bu dönemde stoklarını eritme, yeni müşterilere ulaşma ve sadık müşteri kitlesini genişletme imkanı buluyor.
SEPET ORTALAMASI 900 LİRA
E-ticaret siteleri bu yıl daha agresif ilerleyerek kasım ayı daha başlamadan indirim, kampanya ve çeşitli fırsatları duyurmaya başladı. Bu dönemde kadınlar daha çok moda, kozmetik ve bebek ürünlerine yönelirken erkekler cep telefonu ve aksesuarlar gibi teknolojik ürünler tercih ediyor. Ev tekstili ve dekorasyon ürünleri de tüm tüketici gruplarında tercih edilen kategoriler arasında yer alıyor. Geçen yıl kasım ayındaki sepet ortalaması 508 TL iken, bu yıl 800-900 TL arasında bir ortalama bekleniyor.