Efsane Cuma İndirimleri tuzağına dikkat! Ticaret Bakanlığı'ndan uyarı geldi

Her yıl kasım ayında dünya genelinde birçok firmanın yaptığı Efsane Cuma İndirimleri için sayılı süre kaldı. Ticaret Bakanlığı, Efsane Cuma İndirimleri ile ilgili vatandaşların mağdur olmaması için kılavuz yayınladı. Buna göre bir ürünün 30 gün içinde uygulanan en düşük fiyatı ya da bir önceki fiyatının tüketiciyle paylaşılması gerekecek.

Ntv

Kasım ayında yapılan "Efsane Cuma İndirimleri" için geri sayım başladı. Birbirinden farklı markanın ve e-ticaret sitesinin düzenlediği kampanyalarda birçok ürün indirimli fiyatı ile listeleniyor. Ticaret Bakanlığı da Efsane Cuma İndirimleri adı altında internette düzenlenen kampanyalarla ilgili yeni bir kılavuz yayınladı.

SON 30 GÜNLÜK FİYAT VATANDAŞLA PAYLAŞILACAK

Ntv'nin haberine göre; Ticaret Bakanlığı tarafından elektronik satış platformlarına yönelik hazırlanan kılavuzda, indirimlerde uyulması gereken hususlar belirlendi. Buna göre, indirim sürecinde her bir ürünün "30 gün içinde uygulanan en düşük fiyatı" veya "bir önceki fiyatı" da tüketicilerle paylaşılacak.

İndirimli satışlarda kapsamı belirten ifadelere okunabilir şekilde yer verilecek. İndirim mağazadaki veya bir kategorideki ürünler için geçerli olmadıkça "tümü" veya "her şey" gibi ifadeler kullanılmayacak.

"3 al 2 öde", "1 alana 1 bedava" veya "2. ürüne yüzde 20 indirim" gibi koşullu satışlar, indirim kapsamında değerlendirilmeyecek.

TAKSİT TUTARI GÖSTERİLMESİ ZORUNLU

İndirim kartları ve kuponlar gibi uygulamalar da indirimli satış olarak kabul edilmeyecek. Kılavuzla, taksitli satış reklamlarında, toplam fiyat, taksit sayısı ve taksit tutarının birlikte gösterilmesi zorunlu kılındı. Yurt dışı paket tur ve eğitim programlarının satış fiyatları da Türk lirası cinsinden belirtilecek

'YALNIZCA' VEYA 'SADECE' YASAK

Özellikle çocukları hedef alan kampanyalarda o malın fiyatının düşük olduğu algısı oluşturacak şekilde, "yalnızca" veya "sadece" gibi ifadeler kullanılmayacak.

Çocuklar, internette gördükleri bir şeyi almak için ebeveynlerini ikna etmeye teşvik edilmeyecek. Yaşlılar ve engellilere yönelik reklamlara özen gösterilecek.