E-Devlet şifremi unuttum ne yapmalıyım?

Kamu hizmetlerine tek bir noktadan erişimi sağlayan E-Devlet hizmetleri gün geçtikçe gelişmeye devam etmektedir.

E-Devlet sayesinde zamandan tasarruf sağlanacak, maliyetler azalacak ve verimlilik yükselecek, halkın memnuniyeti artacak, ekonomik gelişim destekleneceği gibi hayat kalitesi de artacak, kağıt bağımlılığı azalacaktır. E-Devlet sisteminden faydalanabilmek için tek yapılması gereken size en yakın PTT şubesinden E-Devlet şifresi talebinde bulunmanızdır. Bunun için nüfus cüzdanınızla birlikte başvururken 2 T’ lik bir işlem ücreti de alınacaktır, işlem ücretinizi ödedikten sonra şifrenizi alabilirsiniz.

E-DEVLET GİRİŞİ İÇİN TIKLAYINIZ

E-Devlet sisteminden faydalanabilmek için tek yapılması gereken size en yakın PTT şubesinden E-Devlet şifresi talebinde bulunmanızdır. Bunun için nüfus cüzdanınızla birlikte başvururken 2 T’ lik bir işlem ücreti de alınacaktır, işlem ücretinizi ödedikten sonra şifrenizi alabilirsiniz. Sahip olduğunuz şifre yalnızca size özeldir ve sizden başka hiç kimse bu şifre ile işlem yapamamaktadır. 15 yaşını dolduran tüm Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları E-Devlet şifresi alabilirler. Bunun yanı sıra mahkeme kararıyla kendine vasi tayin edilmiş kişiler vasileri aracılığıyla E-Devlet kapısı şifresi temin edebilirler. Bu durumlar dışında başkaları adına şifre alımı güvenlik gereğince mümkün değildir. Şifreyi aldıktan sonra yapmanız gereken sisteme girip şifreyi girdikten sonra yeni bir şifre oluşturmak olacaktır. Oluşturduğunuz yeni şifre sistemdeki kalıcı şifreniz olacaktır. Şifrenizi unutmanız halinde PTT’ den yeniden temin edebilirsiniz. Bunun için ödemeniz gereken ücret 4 TL olacaktır. Eğer kimlik doğrulamalarınızı gerçekleştirmişseniz hiçbir ücret ödemeden de unuttuğunuz şifrenizi yenileyebilirsiniz. Bunun için şifrenin istendiği bölümde alt tarafta bulunan şifremi unuttum butonuna tıklayarak istenilen kimlik bilgilerini girmeniz gerekmektedir. Bu işlem sonunda hiçbir ücret ödemezsiniz.

E-Devlet sistemi üzerinden yapılacak olan her işlem resmi bir işlemdir. Yapmış olduğunuz herhangi bir işlem sonucunu bilgisayar çıktısı olarak alıp, resmi kurumlarda kullanabilirsiniz. Resmi kurumlar vermiş olduğunuz bu çıktı belgesinin takibini kolaylıkla yapabilmektedir. Bu işlemi belge üzerinde bulunan barkod sayesinde yapılabilmektedirler. Günümüzdeki resmi kurumlar artık belgeleri genellikle E-Devlet çıktısı şeklinde istemektedirler.

E-Devlette 73 kurumun birbirinden farklı bir çok işlemi kolaylıkla gerçekleştirilebilmektedir ve gün geçtikçe yapılabilecek işlemler arttırılmaktadır. Neredeyse kurumlara gidilip hallolabilecek bütün işlemler E-Devlet aracılığıyla yapılabilir hale gelmiştir. E-Devlette yapılması mümkün kılınan yeni işlemler şunlardır;

Basın Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü

Basın Kartı Sahipleri Sorgulama

Basın Kartı Sorgulama

Basın Trafik Kartı Sorgulama

Kart Başvurusu Sorgulama

Komisyon Sonucu Sorgulama

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı

Elektronik Belge Yönetim Sistemi Evrak Doğrulama

Diyanet İşleri Başkanlığı

Hafızlık Belgesi Sorgulama

Enerji Piyasaları İşletme A.Ş.

EPİAŞ Elektrik Serbest Tüketici Bilgileri Sorgulama

EPİAŞ Serbest Tüketici Portalı Girişi

Sosyal Güvenlik Kurumu

Diğer Hizmetler

6736 Yapılandırma Sorgulama

Hareketsiz ve Blokeli Emekli Maaşı İade Başvurusu

Hareketsiz ve Blokeli Emekli Maaşı Sorgulama

Türkiye Bankalar Birliği

Bireysel Müşteri Hakem Heyeti

Türk Standartları Enstitüsü

TSE Belge İşlemleri Girişi

Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğü

Kredi / Burs İptal Başvurusu

İşte yukarıda belirtilen bütün bu işlemler e-devlet aracılığıyla halka sağlanan yeni kolaylıklardır.

Eğer siz de kamu kurumlarının uzun kuyruklarında vakit kaybetmek istemiyorsanız bir E-Devlet kapısı şifresi edinerek işlemlerinizi çok daha hızlı güvenli ve daha az masraflı gerçekleştirebilirsiniz. İnterneti kullanabildiğiniz bütün cihazlardan E-Devlet sistemine giriş mümkündür. E-Devlet ile ilgili bütün sorunlarınız için 160 numaralı E-Devlet iletişim merkezini arayabilirsiniz.