ÖZGÜL ÖZTÜRK
Stratejik konumu, kaliteli ürünleri ve nitelikli iş gücü sayesinde Türkiye'nin pandemi döneminde Çin'den pay almaya başladığına dikkat çeken Uluslararası E-İhracat Platformu (WORLDEF) Başkanı Ömer Nart, "Avrupa ülkeleri başta olmak üzere MENA, Ortadoğu, Akdeniz ve Asya'dan birçok ülke için Türkiye, Çin'in en büyük alternatifi haline geldi. Decacorn seviyesinde e-ticaret şirketlerinin ortaya çıktığı Türkiye, dünyanın farklı ülkelerinde e-ticaret yatırımcıları için cazip bir pazar haline geldi. Yeni 'Alibaba'lar Türkiye'den çıkabilir" dedi. 'E-ticaretin Davos'u olarak nitelendirilen Dünya E-ticaret Forumu'nun (World E-Commerce Forum) açılışında konuşan Nart, "Türkiye 1 trilyon dolarlık dünya sınır ötesi e-ticaret hacminden 1.5 milyar dolarlık pay alıyor. Perakende e-ticaret markaları için özellikle yurt dışında 'kümelenme' modeliyle depo ve lojistik operasyonları gelişterek bu pay artırılabilir" ifadelerini kullandı.
100 TL'NİN 25'İ ONLINE'DAN
Bankalararası Kart Merkezi'nin verilerine göre yılın ilk 9 ayında 305 milyon TL'lik online alışveriş yapıldığını açıklayan Türkiye İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Yalçın Sezen de, şunları söyledi: "Bunun toplam alışveriş içindeki payı yüzde 24.49. Yani kartlı ödeme sistemlerinde her 100 TL'lik alışverişin 25 TL'sinin online kanallardan gerçekleştiğini görüyoruz."
24 MİLYAR DOLARLIK POTANSİYELİMİZ VAR
Türkiye'nin 1.3 milyar dolarlık e-ihracat hacmiyle dünya e-ihracat pazarından binde 1 pay aldığına dikkat çeken UPS Türkiye Ülke Müdürü Burak Kılıç, "Türkiye'nin dünya ihracatından aldığı pay ise 100'de bir, e-ihracatı da bu düzeye getirebilirsek 2025 yılına kadar 2.4 trilyon dolara ulaşacak dünya e-ihracat pazarından 24 milyar dolarlık pay alabiliriz. Bu yeni iş alanları ve yeni istihdam anlamına geliyor" dedi.
'E-İHRACAT KONSEYİ' GELİYOR
Pandemide e-ticaretin öneminin bir kez daha ortaya çıktığını anlatan Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı İsmail Gülle ise, konuşmasında şunları kaydetti: "Gelecekte dünya ticaretinin yarısının e-ticaretten geleceğine inanıyorum. Şu an Türkiye dünya ticaretinden yüzde 1 pay alırken, e-ticaretinde binde 1 pay alıyor. Bunda bir sorun var. E-ticaretin gerçek performansı ölçülerek hanemize yazılması gerekiyor. Buradan daha çok başarı hikayesi çıkacaktır. Biz de TİM olarak sınır ötesi ihracat yapan firmaların hayatını kolaylaştırmak için E-İhracat Konseyi kurma çalışmaları yapıyoruz."