E-ticaret sektörü son 2 ayda 500 milyar TL ciro bekliyor

11 Kasım Bekarlar Günü'yle başlayıp, Efsane Cuma ve Siber Pazartesi'yle devam eden kampanya dönemi için e-ticaret sektörünün beklentisi yüksek.

E-ticaret sektörünün, kampanya dönemi olarak bilinen yılın son 2 ayda 500 milyar TL ciro bekliyor. Kasım ayı, e-ticaret sektöründe 11 Kasım Bekarlar Günü'nde başlayıp, ülkemizde "Efsane Cuma", "Şahane Cuma" olarak isimlendirilen Black Friday ve hemen ardından gelen Siber Pazartesi kampanyalarıyla bir alışveriş sezonuna dönüştü.

YENİ YIL KAMPANYALARI

Aralık ayında ise sektör hız kesmeden yeni yıl kampanyalarına başlayacak. Ticimax E-ticaret Sistemleri Kurucusu, TOBB E-ticaret Meclisi Üyesi Cenk Çiğdemli, yılın son 2 ayında Türkiye genelinde e-ticaret sektörü ciro beklentisinin 500 milyar TL olduğunu belirtti.

REKABET ARTACAK

Çiğdemli şunları aktardı: "Ticaret Bakanlığı verilerine göre, 2021 yılı toplamında e-ticaret hacmi yaklaşık 400 milyar TL'ye ulaşmıştı. Hem e-ticaret sektöründe pazar dinamiklerinin hızlanması hem de enflasyonun etkisiyle yılın son iki ayındaki Türkiye geneli e-ticaret ciro rakamlarının geçtiğimiz yılın tamamını geçeceğini öngörüyoruz. İşletmeler yıl içinde online kanallar üzerinden yaptıkları cironun ortalama dörtte 1'ini yılın son iki ayındaki kampanya dönemlerinde gerçekleştiriyor. "

GEÇMİŞTEKİ HATALAR DERS OLDU

Çiğdemli sözlerine şöyle devam etti: Hem e-ticarete başlayan işletme sayısındaki artış, hem e-ticaret sitelerinin geçmişteki hatalarından aldıkları derslerle kendilerini yeniden yapılandırmaları, hem de teslimat modellerinin geliştirilmesi, yeni nesil kargo şirketlerinin kurulması gibi faktörleri de hesaba kattığımızda, bu yılın son iki ayında e-ticarette cirosal bazda rekor bekliyoruz. Bunu biraz da sektör oyuncularının verdiği kaliteli hizmet ve müşteri memnuniyeti belirleyecek. İndirim dönemlerinde rekabet de kızışıyor. Böyle zamanların kazananı küçük detaylar belirliyor."

MAĞDURİYETLERE DİKKAT

İndirim dönemlerinde sadece tüketicinin değil, site sahipleri ve satıcıların da dolandırıcılık mağduru olabileceğine vurgu yapan Çiğdemli, satıcının sitesinde mutlaka kredi kartıyla yapılan alışverişlerde SMS ile onay verilmesine dayanan 3D Secure kullanması gerektiğini belirtti. Bu sistemin tüketici kadar aslında satıcıyı da korumaya yönelik olduğuna dikkat çeken Çiğdemli, bazı dolandırıcıların çalıntı kredi kartlarıyla alışveriş yapabildiklerini hatırlatarak, "Kartın gerçek sahibi alışverişe itiraz ettiğinde satıcı parayı bankaya geri ödemek zorunda, banka parayı hemen çekiyor zaten. Satıcı ise ürünü gönderdiğiyle kalıyor, 3D Secure onayı olmadığı için hiçbir hak iddia edemiyor. Bu şekilde mağdur olan çok sayıda şirket var" diye konuştu.