E-ihracat hedefimiz 8 milyar $

Son 1 yılda 1 milyar dolar yatırım yapan Trendyol, 2030 yılına kadar e-ihracat hacmini 8 milyar doların üzerine çıkarmayı planlıyor. Şirketin aktif kullanıcı hedefi ise 55 milyon.

KENAN İSPİR

Trendyol, e-ihracatta büyüme planlarını açıkladı. Trendyol, 2030 yılına kadar teknoloji, pazarlama ve lojistik yatırımlarıyla ihracat hacmini 8 milyar doların üzerine çıkarmayı hedefliyor. Doğu Avrupa operasyonlarının birinci yılı doldurması vesilesiyle Budapeşte'de basın mensuplarıyla bir araya gelen Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin, "Türkiye'deki üreticilerimizi, esnafımızı, KOBİ'lerimizi ve 'Made in Türkiye' etiketli ürünlerimizi e-ihracat yoluyla dünya pazarlarına taşıyoruz. 2030 yılına kadar ihracat hacmimizi 8 milyar dolara çıkarmayı ve yurtdışı da dahil 55 milyon aktif kullanıcıya ulaşmayı hedefliyoruz" dedi.

1 MİLYAR $ YATIRIM

Çetin, Trendyol'un 2025 yılı Doğu Avrupa bölgesi hedefinin ise aktif kullanıcı sayısında 4 milyon, sipariş sayısında da 12 milyona ulaşmak olduğunu söyledi. Şirketin son 1 yılda teknoloji, lojistik ve pazarlama gibi alanlara 1 milyar dolar yatırım yaptıklarının altını çizen Çetin, "Ticaret Bakanlığımız 2030'a kadar ülkemizin ihracatının yüzde 10'unu e-ihracat aracılığıyla yapma hedefini belirledi. Biz de bu hedefe büyük katkı yapacağımıza inanıyoruz. Önümüzdeki dönemde de yatırımlarımızın odağında e-ihracat olmaya devam edecek. Bugüne kadar dijitalleşmesine katkıda bulunduğumuz ve mikro ihracat çözümlerimizle ihracatçı hale getirdiğimiz 120 binden fazla iş ortağımız bulunuyor. Ayrıca iş ortaklarımız son bir yılda 1.5 milyar dolardan fazla yurtdışı satış hacmi yarattı. Önümüzdeki dönemde 250 binden fazla satıcımızın tamamını e-ihracatçı yapmak için çalışıyoruz" dedi.

TÜRKİYE'NİN İLK YERLİ YAPAY ZEKA DİL MODELİ

Çetin, e-ticarette en önemli avantajlarının kendi geliştirdikleri teknoloji olduğunu da ifade etti. Çetin şöyle devam etti: "Girdiğimiz her pazarda kurduğumuz altyapı için ciddi ölçekte teknoloji ve yazılım geliştirmesi ihtiyacı oluşuyor. Biz bunu Türkiye'deki 2 binin üzerinde yazılım mühendisimizle gerçekleştiriyoruz. Dış pazarda en önemli konulardan biri de dil. Her girdiğimiz ülkede, oranın yerel dilinde hizmet veriyoruz. Bu anlamda da Türkiye'deki ilk yerli yapay zeka dil modelini (LLM), Trendyol olarak biz oluşturduk. Böylece Denizli'deki bir üretici satış yapmak istediği ülkenin dilini bilmese de ürünlerini platforma yükleyebiliyor, gelen soruları yanıtlayabiliyor. Müşteri deneyimi anlamında da bu uygulama bize olumlu dönüş sağlıyor."

İSTANBUL HAVALİMANI'NA E-LOJİSTİK ÜSSÜ

İstanbul Havalimanı İGA'da yeni bir operasyon merkezi yatırımına başladıklarını belirten Çetin, "Yeni e-ihracat üssümüz olarak konumlandıracağımız İstanbul Havalimanı IGA operasyon merkezimizin inşaatını bu yıl tamamlamayı planlıyoruz. Bu merkezin şirketimizin büyüme amacına ve 2030 hedeflerimize büyük katkı sağlayacağına inanıyoruz" diye konuştu.