YELDA GÖKDAĞ
İçişleri Bakanlığı'nın verilerine göre, Türkiye, e-Devlet'in ilk kez hizmete açıldığı 2008 yılında dünyada 76'ncı sıradayken, 2020 yılında 23 sıra yukarı tırmanarak 53'üncü sıraya yükseldi. İçişleri Bakanlığı 2023'te kullanım oranı ve kullanıcı sayısı kriterleriyle sistemin dünya sıralamasında ilk 10'a girmesi hedefi koydu. Türkiye'de Ocak 2021 itibarıyla e -devlet kullanıcı sayısı 52.1 milyona ulaştı. Bu platformda hizmet sunan kurum sayısı 722, platformun tamamında vatandaşa sunulan hizmet sayısı ise 5 bin 450 oldu. Sadece İçişleri Bakanlığı tarafından 2017'ye kadar e-Devlet kapısından sadece 51 hizmet sunuluyorken, 2020'nin sonuna kadar e-devlet hizmetlerinin sayısı 311'e yükseltildi. Genel toplamda yüzde 610 oranında artış sağlandı.
45 YENİ HİZMET GELİYOR
Bakanlık bu yıl içerisinde toplam 45 hizmeti daha e-Devlet'e entegre edecek. Pandemiyle birlikte evlerinde daha çok zaman geçiren vatandaşın e-Devlet kullanımında da artış yaşandı. Verilere göre, en çok kullanılan hizmetlerden biri e-Devlet sistemi üzerinden tüketici hakem heyetlerine başvuru oldu. E-ticareti kullanan ve aldıkları ürünlerden memnun olmayan ancak üretici tarafından mağduriyeti giderilmeyen milyonlarca kişi e-Devlet üzerinden tüketici hakem heyetine başvuruda bulundu. w Yelda Gökdağ