E-alışverişte ‘influencer' etkisi

Tüketicilerin alışveriş tercihlerinde sosyal medya içerikleri her geçen gün daha da etkili hale geldi. Influencerlar veya ünlü kişilerin yönlendirdiği linklerden alışveriş yapıldığı belirlendi.

Tüketicilerin alışveriş tercihlerinde sosyal medya içerikleri her geçen gün daha da etkili hale gelirken her 5 kişiden 1'inin, Instagram üzerinden ürün tanıtımı yaparak para kazanan influencerlar veya ünlü kişilerin yönlendirdiği linklerden alışveriş yaptığı belirlendi.

KADINLAR İLK SIRADA

GfK araştırma şirketinin 'Online Alışveriş Alışkanlıkları Araştırması'na göre, Instagram kaynaklı alışveriş kanallarının başında yüzde 28 ile buradaki butiklerle doğrudan iletişime geçmek yer aldı. Bu oran kadınlarda yüzde 38, erkeklerde yüzde 18 olurken, markaların Instagram reklamları veya paylaşımları üzerinden alışveriş yaptığını belirtenlerin oranı ise yüzde 26 olarak belirlendi. Araştırmaya katılanların yüzde 97'si internet kullandığını, her 10 kişiden 7'si de online alışveriş yaptığını belirtti. Kadınların yüzde 74'ü online alışveriş yaparken bu oran erkeklerde yüzde 67'ye düştü. Coğrafi bölgelere bakıldığında yüzde 91 ile en yüksek orana sahip Ege Bölgesi'ni, yüzde 78 ile Marmara ve yüzde 77 ile İç Anadolu takip etti.