Dünyada ilk 5’e girmek için yurtdışı yatırımda gaza bastı

Zara, Levi’s, Calvin Klein gibi moda markaları için tasarım ve üretim yapan Taypa, dünyanın ilk 5 üreticisinden biri olmak için kolları sıvadı. Grup, 2 milyar doları aşkın yatırım yapacak.

Şenay Büyükköşdere

Tay Group çatısı altında faaliyet gösteren Taypa, dünyanın önde gelen moda markalarının bölgedeki üretim üssü olmak için 2 milyar doları aşacak yatırıma soyundu. Temelleri 1977 yılında Sultanhamam’da Mesut Toprak tarafından atılan ve tekstil sanayiciliğinde bu yıl 40’ıncı yaşını kutlayan Tay Group, Mısır’dan sonra Cezayir ve Sırbistan’da da üretime geçmeyi planlıyor.

2 MİLYAR DOLARI BULACAK

Levi’s, Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Zara gibi moda markaları için tasarım ve üretim yapan Taypa’nın yeni adresinin Cezayir olduğunu ifade eden Taypa Genel Müdürü Burak Karaaslan, Mısır’da yaklaşık 2500 kişiyle üretim yaptıklarını hatırlatarak, “Şimdi de Türk-Cezayir ortaklığında 2,5 milyon metrekare alanda entegre tekstil ve konfeksiyon üretim tesisi inşaatına başladık. Projenin 10 yılda tamamlanması planlanıyor. 3 fazlık yatırımın bütçesi yaklaşık 2 milyar dolar olacak. Sadece ilk faz için 800 milyon dolar yatırım yapılacak” dedi. 

İMZALAR ATILDI 

Tekstil ve hazır giyimde dünyanın en büyük 5 üreticisi arasına girme hedefiyle çalışmalarına hız verdiklerini anlatan Karaarslan, Sırbistan yatırımı için de imzaları attıklarını hatırlattı. Karaarslan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın Sırbistan ziyareti kapsamında, Sırbistan Ekonomi Bakanı Goran Knezevic ve Tay Group Yönetim Kurulu Başkanı Mesut Toprak arasında imzalanan İyi Niyet Anlaşması’na göre Taypa, Kraljevo’da kuracağı hazır giyim ve konfeksiyon fabrikasına 5 yılda 35 milyon euroluk yatırım yapacak” dedi.

FOUR SEASONS ETİLER’E GELİYOR

Tay Group şirketlerinden Astay Gayrimenkul de 2018 yazında yeni oteli Four Seasons Bodrum’un lansmanına hazırlanırken diğer yandan da Etiler’de Four Seasons Private Residence'yi hayata geçirmeyi planlıyor.

TÜRKİYE’YE CİDDİ GERİ DÖNÜŞ VAR 

Türkiye’nin 17-18 milyar dolar gibi hazır giyim ihracatı olduğuna dikkat çeken Burakkaraarslan, “Bunun 1 milyar doları denim sektöründen. Denimin ihracattaki payı giderek artıyor. Çünkü denim tarafından Türkiye’ye çok ciddi bir geri dönüş var. Çin’de işçilik maliyeti artmaya başladı. Kıyaslandığı zaman Türkiye’den çok kısa sürede katma değerli mal alınabiliyor” değerlendirmesinde bulundu.

CİRO 100 MİLYON EUROYA YAKLAŞTI

Yurtiçinde 4 ayrı lokasyonda, toplam 70 bin metrekare kapalı alanda üretim yapan Taypa, 3 bin kişiye istihdam sağlıyor. 50 ülkeye ihracat yaptıklarını vurgulayan Karaarslan, 2016’yı 95 milyon euro ciro ve 81 milyon euro ihracatla tamamladıklarını belirterek, 2018’de de 5 milyon euroluk teknoloji yatırımı planladıklarını sözlerine ekledi.